Opslagruimte verkopen op Funda in Business? Ontdek onze unieke aanpak

U houdt zelf de controle, doordat u de bezichtigingen verzorgt en direct kennismaakt met potentiële kopers. Wij zorgen ervoor dat uw opslagruimte onder de aandacht komt van zoveel mogelijk geïnteresseerden en we zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.

Persoonlijke begeleiding en ondersteuning

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Geen courtages, maar scherpe vaste tarieven

Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met één vaste prijs. Zo bespaart u snel duizenden euro's.

Soepel en zonder gedoe uw opslagruimte verkopen

Een opslagruimte verkopen hoeft niet ingewikkeld te zijn of lang te duren. Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van opslagruimtes waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw opslagruimte.

Onze NVM-Bedrijfsmakelaars regelen de rest. Van het bestemmingsplanonderzoek tot aan de onderhandelen, en van het berekenen van een vraagprijs tot het opmaken van het opleveringsrapport. En dat doen wij altijd voor een scherp eenmalig tarief, waardoor u al snel duizenden euro’s bespaart aan courtage.

Alles om uw opslagruimte te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn pand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.

Alleen behoefte aan Funda in Business en de andere sites?

Ons marketingpakket is speciaal ontwikkeld voor ervaren vastgoedbeleggers die de meeste taken het liefst zelf uitvoeren. Wij publiceren uw pand op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en zorgen voor een koppeling in onze zoekersdatabase. U doet zelf de rest.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online
Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

Actief door heel Nederland, met kennis van de lokale markt

De groei die wij de laatste jaren hebben doorgemaakt, heeft ervoor gezorgd dat wij inmiddels beschikken over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland. Bovendien hebben we toegang tot de uitgebreide NVM-database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties registreren. Voor u heeft dit als voordeel dat wij landelijk kunnen taxeren. Met onze ervaring daarbovenop kunnen wij u optimaal van dienst zijn.

Het grootste aanbod van Nederland

Door onze sterke groei van de laatste jaren hebben wij op Funda in Business het grootste aanbod van Nederland, dus ook bij u in de regio. Ziet u uw ideale pand er niet tussen staan? Geen zorgen! Laat ons dan weten wat u zoekt en wij maken een gratis zoekvraag aan in onze database.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een opslagruimte

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een opslagruimte is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als de opslagruimte namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter de opslagruimte als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een opslagruimte.

De btw regeling bij verkoop van uw opslagruimte is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw opslagruimte niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van opslagruimten. Klik hier voor meer informatie

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.