Opslagruimte verkopen
Wij zijn een NVM – Bedrijfsmakelaar die het net even iets anders aanpakt.
- Verzorg zelf de rondleidingen met potentiële kopers in uw opslagruimte
- Persoonlijke begeleiding door onze NVM - Bedrijfsmakelaars
- Vaste lage tarieven waardoor u duizenden euro’s kunt besparen
Actief betrokken als eigenaar
U doet zelf de bezichtigingen en kiest zo uw nieuwe huurder of koper. Wij begeleiden u op alle punten waar u behoefte aan heeft.
Persoonlijke begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Maximale online vindbaarheid
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online daarom plaatsen wij uw pand op alle grote aanbodsites zoals Funda in Business.
Eén vaste, eerlijke prijs
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is: wij werken altijd met één vaste prijs. Zo staat u nooit voor verrassingen
Opslagruimte verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar
Uw opslagruimte verkopen is een lastig traject en daarom kiezen de meeste verkopers ervoor om hulp in te schakelen. Hiernaast biedt een NVM bedrijfsmakelaar waardevolle inzichten, waardoor het verkooptraject van uw opslagruimte verkopen niet alleen soepel verloopt, maar het resultaat ook naar wens is. Werkt u samen met de Online Bedrijfsmakelaar, dan mag u rekenen op een team van NVM bedrijfsmakelaars met ruime ervaring die u helpen bij uw opslagruimte verkopen.
Ons team heeft jarenlange ervaring met het begeleiden van verkopers tijdens verschillende verkooptrajecten. Hierdoor weet u zeker dat uw opslagruimte verkopen goed geregeld wordt. Van het onderzoeken van het bestemmingsplan tot en met het in orde maken van het papierwerk. En dat doen wij altijd voor een éénmalig vast tarief van € 1.250,- excl. btw.
Alles wat u nodig heeft om uw opslagruimte te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn bedrijfspand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
- Persoonlijk bezoek op locatie
- Vraagprijsberekening met advies
- V - borden en posters
- Bestemmingsplan & Kadaster
- Aanbiedingsteksten en brochure
- Alle overige aanbodsites
- Onderhandelingsbegeleiding
- Screeningsmogelijkheden
- Koopintentieverklaring
Zelf de bezichtigingen begeleiden
Uw opslagruimte verkopen begint met het vinden van een koper. Dat doen wij bij de Online Bedrijfsmakelaar met een slimme marketingstrategie. Als potentiële kopers zich aanbieden dan is de volgende stap het inplannen van de bezichtigingen. Wij geloven dat u de juiste persoon bent om de bezichtigingen te begeleiden. Niet alleen omdat u het meeste over het pand kunt vertellen, maar ook omdat het meer controle biedt. U bepaalt zelf wanneer mensen langskomen voor de bezichtiging en u krijgt de kans om potentiële kandidaten te ontmoeten voordat de handtekeningen worden gezet. Dat is fijn, want zo kunt u gerust door het verkoopproces heen.
Door onze unieke aanpak staat u als verkoper niet aan de zijlijn te wachten tot er nieuws is over het verkooptraject. In plaats daarvan betrekken wij u actief bij het volledige proces van uw opslagruimte verkopen. Dit zorgt ervoor dat u de touwtjes in handen houdt zonder dat u het risico loopt dat er iets mis gaat. De NVM bedrijfsmakelaars van de Online Bedrijfsmakelaar zorgen er namelijk voor dat alles goed geregeld wordt: van het eerste kennismakingsgesprek tot en met het papierwerk.
Bent u een ervaren belegger en doet u liever het overgrote gedeelte zelf?
Kies dan voor ons Online Marketingpakket. Hierbij zorgen wij voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites én een koppeling in onze zoekersdatabase.
Het overige werk doet u zelf. Uiteraard staat ons team dagelijks klaar om u te adviseren en te begeleiden mocht u daar behoefte aan hebben.
Al 3.500+ vastgoedeigenaren gingen u al voor!
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Dhr. Feyen
Data 7, Coevorden
“Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.”
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“We zijn zeer tevreden over de Online Bedrijfsmakelaar! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Een vaste prijs voor NVM kwaliteit
Traditionele makelaars werken al jaren met courtage. De kosten van de courtage kunnen hoog oplopen. Gemiddeld liggen de bedragen rond de 16% van de jaarhuur of 1,75% van de koopprijs. Hiernaast rekenen veel makelaars opstartkosten, waardoor de makelaarskosten uiteindelijk hoog kunnen oplopen. Bij de Online Bedrijfsmakelaar doen wij het anders wanneer we spreken over uw opslagruimte verkopen. In plaats van hoge courtagekosten in rekening te brengen, werken wij met vaste pakketprijzen.
De prijs die u bij de Online Bedrijfsmakelaar betaalt, betreffende uw opslagruimte verkopen, is gebaseerd op wat u van ons nodig heeft. Kiest u er als doorgewinterde verkoper bijvoorbeeld alleen voor om onze marketingstrategie te gebruiken, dan is dat mogelijk. Heeft u meer ondersteuning nodig, dan staat ons team aan NVM bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs ook dagelijks voor u klaar. Kortom: u houdt de touwtjes in handen, maar wij zorgen ervoor dat u de juiste koers vaart.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een opslagruimte
Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een opslagruimte is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als de opslagruimte namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.
Als u echter de opslagruimte als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een opslagruimte.
De btw regeling bij verkoop van uw opslagruimte is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw opslagruimte niet verkopen zonder btw.
In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van opslagruimten. Klik hier voor meer informatie
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.