Opslagruimte verkopen

Uw opslagruimte verkopen op de manier die het beste bij u past.

Opslagruimte verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar

Uw opslagruimte verkopen is een lastig traject en daarom kiezen de meeste verkopers ervoor om hulp in te schakelen. Hiernaast biedt een NVM bedrijfsmakelaar waardevolle inzichten, waardoor het verkooptraject van uw opslagruimte verkopen niet alleen soepel verloopt, maar het resultaat ook naar wens is. Werkt u samen met de Online Bedrijfsmakelaar, dan mag u rekenen op een team van NVM bedrijfsmakelaars met ruime ervaring die u helpen bij uw opslagruimte verkopen

Ons team heeft jarenlange ervaring met het begeleiden van verkopers tijdens verschillende verkooptrajecten. Hierdoor weet u zeker dat uw opslagruimte verkopen goed geregeld wordt. Van het onderzoeken van het bestemmingsplan tot en met het in orde maken van het papierwerk. En dat doen wij altijd voor een éénmalig vast tarief van € 1.250,- excl. btw.

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom kiezen voor de Online Bedrijfsmakelaar?

Persoonlijke begeleiding

Ons team bestaat uit ervaren bedrijfsmakelaars en adviseurs. Zij staan voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Maximale online vindbaarheid

Iedere zoektocht begint tegenwoordig online, ook die naar een pand. Wij publiceren uw pand op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business.

Bespaar duizenden euro’s

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste transparante tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan courtage.

Zelf de bezichtigingen begeleiden

Uw opslagruimte verkopen begint met het vinden van een koper. Dat doen wij bij de Online Bedrijfsmakelaar met een slimme marketingstrategie. Als potentiële kopers zich aanbieden dan is de volgende stap het inplannen van de bezichtigingen. Wij geloven dat u de juiste persoon bent om de bezichtigingen te begeleiden. Niet alleen omdat u het meeste over het pand kunt vertellen, maar ook omdat het meer controle biedt. U bepaalt zelf wanneer mensen langskomen voor de bezichtiging en u krijgt de kans om potentiële kandidaten te ontmoeten voordat de handtekeningen worden gezet. Dat is fijn, want zo kunt u gerust door het verkoopproces heen. 

Door onze unieke aanpak staat u als verkoper niet aan de zijlijn te wachten tot er nieuws is over het verkooptraject. In plaats daarvan betrekken wij u actief bij het volledige proces van uw opslagruimte verkopen. Dit zorgt ervoor dat u de touwtjes in handen houdt zonder dat u het risico loopt dat er iets mis gaat. De NVM bedrijfsmakelaars van de Online Bedrijfsmakelaar zorgen er namelijk voor dat alles goed geregeld wordt: van het eerste kennismakingsgesprek tot en met het papierwerk. 

Waarom zelf de bezichtigingen?
5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

opslagruimte verkopen opslaruimte verhuren

Een vaste prijs voor NVM kwaliteit

Traditionele makelaars werken al jaren met courtage. De kosten van de courtage kunnen hoog oplopen. Gemiddeld liggen de bedragen rond de 16% van de jaarhuur of 1,75% van de koopprijs. Hiernaast rekenen veel makelaars opstartkosten, waardoor de makelaarskosten uiteindelijk hoog kunnen oplopen. Bij de Online Bedrijfsmakelaar doen wij het anders wanneer we spreken over uw opslagruimte verkopen. In plaats van hoge courtagekosten in rekening te brengen, werken wij met vaste pakketprijzen. 

De prijs die u bij de Online Bedrijfsmakelaar betaalt, betreffende uw opslagruimte verkopen, is gebaseerd op wat u van ons nodig heeft. Kiest u er als doorgewinterde verkoper bijvoorbeeld alleen voor om onze marketingstrategie te gebruiken, dan is dat mogelijk. Heeft u meer ondersteuning nodig, dan staat ons team aan NVM bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs ook dagelijks voor u klaar. Kortom: u houdt de touwtjes in handen, maar wij zorgen ervoor dat u de juiste koers vaart.  

Altijd een professioneel team aan uw zijde

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een opslagruimte

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een opslagruimte is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als de opslagruimte namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter de opslagruimte als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een opslagruimte.

De btw regeling bij verkoop van uw opslagruimte is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw opslagruimte niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van opslagruimten. Klik hier voor meer informatie

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.