Opslagruimte verkopen op Funda in Business

U houdt zelf de controle, doordat u de bezichtigingen verzorgt en direct kennismaakt met potentiële kopers. Wij zorgen ervoor dat uw opslagruimte onder de aandacht komt bij zoveel mogelijk ondernemers en dat alles vlekkeloos verloopt.

4.8/5

Klanten beoordelen ons op Funda in Business gemiddeld met een 9.0

Professionele begeleiding

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Bespaar duizenden euro's

Geen courtage tussen 1,5% en 1,8% over de verkoopprijs, maar scherpe eenmalige tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's.

KIES ZELF DE AANPAK DIE HET BESTE BIJ U PAST

Soepel en zonder gedoe uw opslagruimte verkopen

Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van opslagruimtes waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw opslagruimte. Wij zijn er om u te ondersteunen, en dat kan op twee manieren.

Ons uitgebreide dienstenpakket is perfect voor de vastgoedeigenaar die zelf de bezichtigingen verzorgt, maar de rest graag aan professionals overlaat. Met onze jarenlange ervaring zorgen we voor optimale ondersteuning en het beste resultaat.

Voor de vastgoedbelegger met veel ervaring en een grote portefeuille, is ons marketing pakket de beste keuze. We zorgen ervoor dat uw pand optimaal zichtbaar is via Funda in Business en andere grote aanbodsites, en dat alle reacties direct worden doorgestuurd.

DE ZEKERHEID VAN EEN NVM- BEDRIJFSMAKELAAR

Alles om zorgeloos uw opslagruimte te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn opslagruimte toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. 

OVER ONS

"Wij zijn actief door heel Nederland, maar hebben overal kennis van de lokale markt"

Rob Lommers

Oprichter & NVM- Bedrijfsmakelaar

Wij werken niet regionaal, maar landelijk. Onze kennis van de landelijke vastgoedmarkt hebben wij te danken aan de groei die wij de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Hierdoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland.

Daarnaast hebben wij toegang tot de grote NVM – database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties vastleggen. Zo kunnen wij vanuit ons hoofdkantoor nauwkeurige berekeningen maken door het hele land.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online

MAXIMALE ONLINE VINDBAARHEID

Alle grote aanbodsites en een koppeling in onze database

Vroeger waren een advertentie in de lokale krant en een bord in de tuin genoeg. Vandaag de dag begint iedere zoektocht online, ook die naar een nieuw bedrijfspand.

Wij zorgen voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business, en koppeling in onze zoekersdatabase met meer dan 5.000 zoekers. Zo bereiken wij gegarandeerd uw volledige doelgroep.

BESPAAR DUIZENDEN EURO’S AAN COURTAGE

Wat kost het verkopen van een opslagruimte?

De kosten voor het verkopen van uw opslagruimte zijn afhankelijk van het dienstenpakket dat u kiest. Voor het uitgebreide dienstenpakket bedragen de kosten € 1.250,- excl. BTW en voor het online marketingpakket € 575,- excl. BTW. 

Alles-in-1 tarief

Bij ons weet u altijd vooraf precies wat de kosten zijn. Ook van eventuele extra promotiemogelijkheden in de toekomst.

Geen verborgen kosten

Geen kleine lettertjes. U ontvangt vooraf een duidelijke offerte met een transparant kostenoverzicht.

Geen courtages achteraf

In tegenstelling tot andere makelaars werken wij niet met courtages als percentage van de verkoopopbrengst.

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

HET GROOTSTE AANBOD OP FUNDA IN BUSINESS

Wij verkopen opslagunits door heel Nederland

Sinds onze oprichting in 2014 zijn we uitgegroeid tot de bedrijfsmakelaar met het grootste aanbod op Funda in Business. En dan niet alleen in een bepaalde regio, maar door heel Nederland. Het ultieme bewijs dat onze aanpak werkt door het hele land.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een opslagruimte

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een opslagruimte is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als de opslagruimte namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter de opslagruimte als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een opslagruimte.

De btw regeling bij verkoop van uw opslagruimte is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw opslagruimte niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van opslagruimten. Klik hier voor meer informatie

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.