Opslagruimte verkopen op Funda in Business
U houdt zelf de controle, doordat u de bezichtigingen verzorgt en direct kennismaakt met potentiële kopers. Wij zorgen ervoor dat uw opslagruimte onder de aandacht komt van zoveel mogelijk geïnteresseerden en we zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.
- Verzorg zelf de bezichtigingen met kandidaten
- Begeleiding van ervaren NVM- Bedrijfsmakelaars
- Vaste éénmalige tarieven vanaf € 575,- excl. BTW
Professionele begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Altijd op de hoogte
Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.
Bespaar duizenden euro's
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met vaste tarieven vanaf € 575,- excl. BTW.
VERKOPEN OP DE MANIER DIE HET BESTE BIJ U PAST
Soepel en zonder gedoe uw opslagruimte verkopen
Een opslagruimte verkopen hoeft niet ingewikkeld te zijn of lang te duren. Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van opslagruimtes waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw opslagruimte.
Onze NVM-Bedrijfsmakelaars regelen de rest. Van het bestemmingsplanonderzoek tot aan de onderhandelen, en van het berekenen van een vraagprijs tot het opmaken van het opleveringsrapport. En dat doen wij altijd voor een scherp eenmalig tarief, waardoor u al snel duizenden euro’s bespaart aan courtage.
DE ZEKERHEID VAN EEN NVM- BEDRIJFSMAKELAAR
Alles om uw opslagruimte te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn pand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
OVER ONS
"Wij zijn actief door heel Nederland, maar hebben overal kennis van de lokale markt"
Rob Lommers
Oprichter & NVM- Bedrijfsmakelaar
Wij werken niet regionaal, maar landelijk. Onze kennis van de landelijke vastgoedmarkt hebben wij te danken aan de groei die wij de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Hierdoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland.
Daarnaast hebben wij toegang tot de grote NVM – database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties vastleggen. Zo kunnen wij vanuit ons hoofdkantoor nauwkeurige berekeningen maken door het hele land.
ZO WERKT HET
Een opslagruimte verkopen begint met de juiste strategie
Berekening van een goede vraagprijs
Taxeren blijft mensenwerk. Daarom komen wij graag persoonlijk langs om uw bedrijfspand te bekijken, alvorens wij het taxeren met behulp van de NVM-database.
De perfect presentatie
Als de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business weten wij als geen ander wat er nodig is om uw bedrijfspand goed op te laten vallen tussen de concurrenten.
Online publicatie
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online, ook die naar een bedrijfspand. Met onze unieke marketing strategie bereikt u gegarandeerd uw doelgroep.
Juridische afhandeling
Voorkom problemen en leg alle gemaakte afspraken juridisch goed vast. Hulp nodig? Onze NVM- Bedrijfsmakelaars helpen u tijdens het hele traject.
ONZE KLANTEN AAN HET WOORD
Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Mevr. van Bakel
Altas 11, Amersfoort
“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”
Mevr. van Loon
Meent 50, Leerdam
“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”
Mevr. Janssen
Van Woustraat 79, Amsterdam
“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”
HET GROOTSTE AANBOD VAN NEDERLAND
Een bewezen concept door heel Nederland
Sinds onze oprichting in 2014 zijn we uitgegroeid tot de bedrijfsmakelaar met het grootste aanbod op Funda in Business. En dan niet alleen in een bepaalde regio, maar door heel Nederland. Het ultieme bewijs dat onze aanpak werkt door het hele land.
STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een opslagruimte
Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een opslagruimte is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als de opslagruimte namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.
Als u echter de opslagruimte als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een opslagruimte.
De btw regeling bij verkoop van uw opslagruimte is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw opslagruimte niet verkopen zonder btw.
In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van opslagruimten. Klik hier voor meer informatie
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.