Winkelpand verhuren op Funda in Business

Waarom moet het vinden van een nieuwe huurder voor uw winkelpand toch zo complex en duur zijn? Dat vonden wij ook! Daarom doen wij het anders. Efficiënter, transparanter en een stuk betaalbaarder. 

4.8/5

Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 9.0 op Funda in Business

Professionele begeleiding

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Bespaar duizenden euro's

Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met vaste tarieven vanaf € 575,- excl. BTW.

VERHUREN OP DE MANIER DIE HET BESTE BIJ U PAST

Soepel en zonder gedoe uw winkelpand verhuren

Onze frisse kijk op het verhuren van winkelpanden hebben wij vertaald in twee verschillende pakketten. Afhankelijk van hoeveel ervaring uw heeft op de vastgoedmarkt, kiest u het pakket dat daar het beste bij aansluit. Welke aanpak u ook kiest, u verzorgt altijd zelf de bezichtigingen.

Vindt u het fijn om zelf de bezichtigingen te verzorgen, maar laat u de rest graag aan ons over? Dan past het uitgebreide dienstenpakket het beste bij u.

Kent u de vastgoedmarkt op uw duimpje, dan past het marketing pakket beter. U regelt dan alles zelf en wij zorgen ervoor dat uw winkelpand optimaal zichtbaar en vindbaar is via de grote aanbodsites zoals Funda in Business. Ook houden we u constant op de hoogte van nieuwe updates.

DE ZEKERHEID VAN EEN NVM- BEDRIJFSMAKELAAR

Alles om professioneel uw winkelpand te verhuren

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn winkelpand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. 

24/7 OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE ONTWIKKELINGEN

"Wij laten de eigenaar niet langer aan de zijlijn wachten"

Jochem Kwinten

Oprichter & NVM- Bedrijfsmakelaar

Wij vinden het belangrijk dat u als vastgoedeigenaar op de hoogte bent van wat er speelt. Daarom zijn onze systemen zo ontworpen dat u direct een bericht ontvangt bij elke nieuwe reactie, het downloaden van een brochure, of een bezichtigingsaanvraag.  Zo staat u nooit meer aan de zijlijn te wachten.

MAXIMALE ONLINE VINDBAARHEID

Bereik alle ondernemers in de buurt én ver daarbuiten

Vroeger waren een advertentie in de lokale krant en een bord in de tuin genoeg. Vandaag de dag begint iedere zoektocht online, ook die naar een nieuw winkelpand.

Wij zorgen voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business, en koppeling in onze zoekersdatabase met meer dan 5.000 zoekers. Zo bereiken wij gegarandeerd uw volledige doelgroep.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online

MEER DAN 6.000 VASTGOEDEIGENAREN GINGEN U AL VOOR

Onze opdrachtgevers aan het woord

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

“Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. “

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

“Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.”

5/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

“Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.”

HET GROOTSTE AANBOD VAN NEDERLAND

Een bewezen concept door heel Nederland

Sinds onze oprichting in 2014 zijn we uitgegroeid tot de bedrijfsmakelaar met het grootste aanbod op Funda in Business. En dan niet alleen in een bepaalde regio, maar door heel Nederland. Het ultieme bewijs dat onze aanpak werkt door het hele land.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verhuren van een winkelpand

Bij het verhuren van een winkelpand dient u de huurovereenkomst in de zin van 7:290 BW te gebruiken. In de Nederlandse wetgeving staat namelijk omschreven dat een winkelier gekenmerkt wordt als een Publiek Toegankelijke Zaak. Met andere woorden iedereen kan zonder afspraak binnen wandelen en producten kopen.

Omdat de huurder zeer afhankelijk is van de locatie krijgt hij in de Nederlandse Wetgeving meer huurbescherming dan bijvoorbeeld bedrijfspanden en kantoorpanden. Daarom zijn er voor de verhuur van winkelruimte ook wettelijke huurperiodes en andere aspecten waar u rekening mee moet houden.

Daarom is het belangrijk om altijd een professional te betrekken bij het opstellen van een huurcontract voor winkelpanden. Om u alvast een beetje op weg te helpen hebben wij een gratis handboek geschreven over de verhuur van winkelruimte waarin wij alles over de huurovereenkomst uitgebreid hebben beschreven.Deze is gratis te downloaden via deze pagina.

Er zijn geen wettelijke regels over de maximale huurprijs voor een winkelpand. Als verhuurder mag u iedere huurprijs vragen die u wilt. Het is aan de huurder om te bepalen of hij dit bedrag voor het huren van het winkelpand wil betalen. 

Het is echter wel verstandig om een realistische huurprijs te vragen als u uw winkelpand wilt gaan verhuren. U wilt namelijk niet een te lage huurprijs vragen, maar een te hoge huurprijs zorgt er weer voor dat u moeilijker een huurder zult vinden.

Daarom helpen wij als NVM – Bedrijfsmakelaar altijd met het bepalen van een realistische huurprijs voor uw winkelpand. Wij hebben namelijk toegang tot de database van de NVM. Hierin verwerken alle NVM – Bedrijfsmakelaars hun transacties. Ook bij u in de buurt. Zo hebben wij altijd vergelijkingsmateriaal en kunnen een realistische huurprijs berekenen.

Als u een winkelpand wilt verhuren is het belangrijk om als eerste een goede huurprijs te bepalen. Deze is niet wettelijk vastgelegd dus dient getaxeerd te worden door een bedrijfsmakelaar. De bedrijfsmakelaar zal in het NVM systeem, of een andere database, op zoek gaan naar soortgelijke transacties. Op basis van deze referenties kan hij een berekening maken over de huurprijs voor de winkelruimte.

Zodra al het voorwerk is verricht is het belangrijk dat u potentiële kandidaten bereikt. Hiervoor zijn een hele hoop verschillende aanbodsites beschikbaar, maar verreweg de grootste is Funda in Business. Zij zijn de laatste jaren zeer sterk gegroeid en hebben inmiddels meer dan 1,2 miljoen maandelijkse bezoekers.

Als u uiteindelijk een huurder voor uw winkelpand heeft gevonden zullen de gemaakte afspraken vastgelegd moeten worden in een huurovereenkomst volgens het artikel 7:290 BW. Tenslotte is het belangrijk om bij de sleuteloverdracht een opleveringsrapport op te stellen. Hiermee voorkomt u een hoop problemen en discussies aan het einde van de huurovereenkomst.

Ja, de huurder van een winkelpand heeft huurbescherming. Dit heeft de wetgever in Nederland besloten omdat de huurders van winkelruimte sterk afhankelijk zijn van hun locatie. Om de huurder de zekerheid te geven dat hij de winkelruimte voor een langere periode kan gebruiken krijgen zij meer huurbescherming.

Daarom zijn er wettelijke huurperiodes die aangehouden moeten worden in de huurovereenkomst voor winkelpand (7:290 BW). In de regel zijn de huurtermijnen 5 jaar + 5 jaar, of andere variaties die samen uitkomen op 10 jaar. Maar er is ook een uitzonderingsregel mogelijk waarbij éénmalig een huurovereenkomst met een looptijd korter dan 2 jaar wordt overeengekomen.

Om problemen met de huurbescherming van huurders van winkelpanden te voorkomen is het verstandig om een professional in te schakelen. Als u namelijk fouten maakt kan het zijn dat u de huurder niet eenvoudig uit uw winkelpand kunt zetten vanwege de huurbescherming.

Als vastgoedeigenaar kunt u niet zonder een bedrijfsmakelaar uw winkelpand verhuren op Funda in Business. Dit platform is namelijk van de NVM en daarom niet toegankelijk voor zelfstandige vastgoedeigenaren.

De Online Bedrijfsmakelaar biedt de oplossing. Met onze aanpak kunt u zelf uw winkelpand aanmelden op Funda in Business voor een éénmalig laag tarief. Aan u de keus om te bepalen of u ook nog extra begeleiding wilt van ons team op de aspecten waar u behoefte aan heeft. 

In onze dienstenpakketten zit een jaarplaatsing op alle verschillende aanbodsites. Uw pand staat dus 12 maanden online. Mocht uw pand na een jaar nog niet verhuurd of verkocht zijn en u wilt graag uw advertentie verlengen dan is dat uiteraard mogelijk. De verlengingskosten bedragen hiervoor € 240,- excl. BTW voor een verlenging van 12 maanden.

Op basis van de statistieken vanuit Funda Business kunnen wij de advertentie optimaliseren. Als wij bijvoorbeeld zien dat de advertentie veel gevonden wordt, maar weinig mensen klikken op de advertentie voor meer informatie dan weten wij dat er iets moet gebeuren. Misschien is de hoofdfoto niet goed of is de vraagprijs te hoog?

Dagelijks zijn onze vastgoedadviseurs en NVM bedrijfsmakelaars bezig met het optimaliseren van onze advertenties. Op deze manier zorgen wij ervoor dat u gegarandeerd uw doelgroep bereikt en maximaal profiteert van het bereik van Funda in Business.

Dat is eigenlijk heel logisch. Bij traditionele bedrijfsmakelaars is de courtage een percentage van de huurprijs of de koopsom. Daar doen we niet aan. Wij rekenen een vast, betaalbaar bedrag ongeacht de waarde van uw bedrijfspand.

In onze optiek is het vreemd dat de vergoeding van een bedrijfsmakelaar wordt gebaseerd op de waarde van uw bedrijfspand en niet op de toegevoegde waarde die hij levert. Het komt vaak voor dat u meer moet betalen voor een A1 locatie dan voor een C locatie. Terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft én over het algemeen een A1 locatie makkelijker te verhuren is.

Daarnaast kunnen wij de kosten laag houden door onder andere;

  • U krijgt zelf een actieve rol. Doordat wij niet de bezichtigingen uitvoeren besparen wij veel tijd die wij daarom ook niet in rekening hoeven te brengen.
  • Wij houden de bedrijfskosten zo laag mogelijk. Wij hebben geen dure kantoren op toplocaties, maar één hoofdkantoor in Eersel. Daarnaast hebben we zoveel mogelijk processen geautomatiseerd. Hierdoor houden we alles inzichtelijk én kunnen wij onze kosten laag houden.

Benieuwd naar onze tarieven? Lees hier hoe het werkt