Bedrijfsvastgoed verkopen

Met onze unieke werkwijze kan iedere vastgoedeigenaar succesvol zijn bedrijfsvastgoed verkopenop een transparante en voordelige manier.

U de bezichtiging, wij de rest

In onze ogen bent u zelf de aangewezen persoon om de rondleidingen in uw pand uit te voeren. U weet immers alle ins- en outs van het pand en haar omgeving. Ons team van NVM – Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs zijn er om ervoor te zorgen dat alles goed geregeld wordt.

Van een objectopname en een plaatsing op alle grote zakelijke aanbodsites, inclusief Funda in Business, tot een koopintentieverklaring en opleveringsrapporten. Tijdens het hele verkooptraject staat ons hele team dagelijks voor u klaar om u snel antwoord te geven op al uw vastgoedvragen.

En dat allemaal voor een vast transparant tarief. Wij vinden namelijk niet dat de vergoeding van een bedrijfsmakelaar bepaald zou moeten worden door de verkoopprijs van uw pand, maar door zijn toegevoegde waarde. Daarom werken wij altijd met het éénmalige tarief van € 1.250,- excl. BTW voor het uitgebreide verkooppakket

Het uitgebreide verkooppakket

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Online bedrijfsmakelaar online vindbaarheid

Iedere zoektocht begint online, ook die naar een nieuw bedrijfspand.

Wij zorgen voor de beste online vindbaarheid van uw pand. Wij schrijven een goed vindbare aanbiedingstekst én plaatsen het pand op alle grote zakelijke aanbodsites. Uiteraard inclusief Funda in Business, waar wij inmiddels de grootste aanbieder op zijn en zodoende ook precies weten wat een advertentie nodig heeft om op te vallen.

Het resultaat is dat wij maandelijks honderden aanvragen ontvangen van ondernemers die op zoek zijn naar een nieuwe locatie voor hun bedrijf. Al deze zoekvragen verwerken wij in onze zoekersdatabase die dagelijks ondernemers koppelt aan panden uit onze portefeuille.

5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

bedrijfspand verkopen zonder makelaarscourtage

Omdat de eerste indruk telt

Een mooie presentatie zorgt voor een goede eerste indruk en schept duidelijkheid. Het toevoegen van Floorplanner plattegronden of een uitgebreide fotoreportage draagt bovendien bij aan een completere advertentie en een hogere relevatiescore op Funda in Business. Een win – win situatie.

De meest gekozen extra promotiemogelijkheden zijn:

Uiteraard zijn er nog een hele hoop andere promotiemogelijkheden. Denk daarbij aan een videotour of spandoeken. Hiervoor brengen wij graag een vrijblijvende offerte voor u uit.

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een pand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.