Bedrijfswoning verkopen
Wij zijn een NVM – Bedrijfsmakelaar die het net even iets anders aanpakt.
- Verzorg zelf de rondleidingen met potentiële kopers in uw bedrijfswoning
- Persoonlijke begeleiding door onze NVM - Bedrijfsmakelaars
- Vaste lage tarieven waardoor u duizenden euro’s kunt besparen
De moderne manier om uw bedrijfswoning te verkopen; altijd op de hoogte, korte lijntjes, snelle communicatie en heldere afspraken.
Actief betrokken als eigenaar
U doet zelf de bezichtigingen en kiest zo uw nieuwe huurder of koper. Wij begeleiden u op alle punten waar u behoefte aan heeft.
Persoonlijke begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Maximale online vindbaarheid
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online daarom plaatsen wij uw pand op alle grote aanbodsites zoals Funda in Business.
Eén vaste, eerlijke prijs
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is: wij werken altijd met één vaste prijs. Zo staat u nooit voor verrassingen
Bedrijfswoning verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar
Een bedrijfswoning verkopen is een lastig traject. Daarom helpen de bedrijfsmakelaars van de Online Bedrijfsmakelaar u graag met uitzoeken wat er in uw situatie mogelijk is. Uw bedrijfswoning verkopen aan een werknemer, een bedrijfspartner of een derde partij? En waar moet u rekening mee houden bij een bedrijfswoning verkopen? Wij hebben het antwoord!
Bij de Online Bedrijfsmakelaar mag u rekenen op advies en ondersteuning van NVM kwaliteit voor een scherpe en vaste prijs. In plaats van courtage in rekening te brengen, werken wij met vaste pakketprijzen. Zo gaat u goed voorbereid aan de slag wanneer het gaat om uw bedrijfswoning verkopen.
Alles wat u nodig heeft om uw bedrijfspand te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn bedrijfspand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
- Persoonlijk bezoek op locatie
- Vraagprijsberekening met advies
- V - borden en posters
- Bestemmingsplan & Kadaster
- Aanbiedingsteksten en brochure
- Alle overige aanbodsites
- Onderhandelingsbegeleiding
- Screeningsmogelijkheden
- Koopintentieverklaring
Zelf de bezichtigingen door uw bedrijfswoning
Het zelf begeleiden van de bezichtigingen heeft meerdere voordelen. Allereerst krijgt u meer ruimte op gebied van planning. U bent niet gebonden aan de werktijden van een verkoopmakelaar, maar kunt de bezichtigingen bijvoorbeeld ook plannen in de avonduren of tijdens het weekend. Hiernaast krijgt u als verkoper de kans om potentiële kopers te ontmoeten, voordat u het papierwerk ondertekend. Dit zorgt ervoor dat u tijdens het proces actief betrokken blijft en niet aan de zijlijn staat te wachten op nieuws over ontwikkelingen.
Uw bedrijfswoning verkopen is eenvoudiger als u de woning aan een werknemer of partner verkoopt. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie is het soms ook mogelijk om de woning aan een derde partij te verkopen. De experts van de Online Bedrijfsmakelaar doen onderzoek naar het bestemmingsplan, zodat er vooraf goed duidelijk is welke mogelijkheden u heeft.
Bent u een ervaren belegger en doet u liever het overgrote gedeelte zelf?
Kies dan voor ons Online Marketingpakket. Hierbij zorgen wij voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites én een koppeling in onze zoekersdatabase.
Het overige werk doet u zelf. Uiteraard staat ons team dagelijks klaar om u te adviseren en te begeleiden mocht u daar behoefte aan hebben.
Al 3.500+ vastgoedeigenaren gingen u al voor!
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. van den Broek
Crommelinbaan 61 E, Cruquius
“Het contact verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Een vast, laag tarief voor persoonlijke begeleiding
Bij de Online Bedrijfsmakelaar hebben wij een unieke werkwijze ontwikkeld, waardoor het in rekening brengen van opstartkosten of courtages niet langer nodig is. Wij werken met pakketten, waardoor u als verkoper zelf kunt bepalen waar en hoe u hulp nodig heeft. Een goed voorbeeld hiervan is ons marketingpakket.
Onze marketingmethode zorgt ervoor dat uw pand online goed gevonden kan worden door potentiële kandidaten. Met een uitgebreide advertentie en een aantrekkelijke brochure zorgen wij voor een groot aantal reacties. De advertentie en brochure worden namelijk gekoppeld aan grote sites als Funda in Business, Bedrijfspand.com en iLocate. Hiernaast maken wij een koppeling met onze zoekersdatabase, waar maandelijks ruim 5000 kopers op actief zijn.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfswoning
Uw bedrijfswoning verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.
De belegger die uw bedrijfswoning met bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand met woning.
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.