Horecapand verkopen op Funda in Business? Ontdek onze unieke aanpak

Een horecapand verkopen met de juiste ondersteuning, maar zonder zelf de controle te verliezen. Klinkt goed toch? Dat vinden wij ook. Bij de Online Bedrijfsmakelaar verzorgt u zelf de bezichtigingen en ontmoet u potentiële kopers direct. Zo bepaalt u zelf met wie u zakendoet.

Persoonlijke begeleiding en ondersteuning

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Geen courtages, maar scherpe vaste tarieven

Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met één vaste prijs. Zo bespaart u snel duizenden euro's.

Soepel en zonder gedoe uw horecapand verkopen

Een horecapand verkopen hoeft niet ingewikkeld te zijn of lang te duren. Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van horecapanden waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw horecapand.

Onze NVM-Bedrijfsmakelaars regelen de rest. Van het bestemmingsplanonderzoek tot aan de onderhandelen, en van het berekenen van een vraagprijs tot het opmaken van het opleveringsrapport. En dat doen wij altijd voor een scherp eenmalig tarief, waardoor u al snel duizenden euro’s bespaart aan courtage.

Alles om uw horecapand te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn pand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.

Alleen behoefte aan Funda in Business en de andere sites?

Ons marketingpakket is speciaal ontwikkeld voor ervaren vastgoedbeleggers die de meeste taken het liefst zelf uitvoeren. Wij publiceren uw pand op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en zorgen voor een koppeling in onze zoekersdatabase. U doet zelf de rest.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

Actief door heel Nederland met kennis van de lokale markt

Wij werken niet regionaal, maar landelijk. Onze kennis van de landelijke vastgoedmarkt hebben wij te danken aan de groei die wij de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Hierdoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland.

Daarnaast hebben wij toegang tot de grote NVM – database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties vastleggen. Zo kunnen wij vanuit ons hoofdkantoor nauwkeurige berekeningen maken door het hele land.

Het grootste aanbod van Nederland

Door onze sterke groei van de laatste jaren hebben wij op Funda in Business het grootste aanbod van Nederland, dus ook bij u in de regio. Ziet u uw ideale pand er niet tussen staan? Geen zorgen! Laat ons dan weten wat u zoekt en wij maken een gratis zoekvraag aan in onze database.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een horecapand

Een goede voorbereiding is zeer belangrijk om uw horecapand te verkopen. Zorg daarom altijd dat u beschikt over onder andere het;

  • Eigendomsbewijs
  • Meetrapportage of plattegronden
  • Documenten over een winkeliersvereniging
  • Ingevulde vragenlijst van de NVM
  • Lopende huurovereenkomsten
  • Stukken over de VvE
  • Alle vergunningen die op het horecapand rusten

Deze stukken zorgen ervoor dat de koper van een horecapand goed geïnformeerd wordt en dat er achteraf geen discussies ontstaan.

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een horecapand bedraagt momenteel 10,4%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Als u als ondernemer een horecapand verkoopt kan het zijn dat u boekwinst maakt. U maakt boekwinst als het horecapand op uw balans staat en de balanswaarde lager is dan de verkoopopbrengst.

Deze boekwinst is in Nederland belast volgens het normale belastingstelsel. Meer informatie omtrent de belasting over boekwinsten kunt u vinden op de website van de Belastingdienst. 

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het horecapand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.