Horecapand verkopen
Wij zijn een NVM – Bedrijfsmakelaar die het net even iets anders aanpakt.
- Verzorg zelf de rondleidingen met potentiële kopers in uw horecapand
- Persoonlijke begeleiding door onze NVM - Bedrijfsmakelaars
- Vaste lage tarieven waardoor u duizenden euro’s kunt besparen
Actief betrokken als eigenaar
U doet zelf de bezichtigingen en kiest zo uw nieuwe huurder of koper. Wij begeleiden u op alle punten waar u behoefte aan heeft.
Persoonlijke begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Maximale online vindbaarheid
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online daarom plaatsen wij uw pand op alle grote aanbodsites zoals Funda in Business.
Eén vaste, eerlijke prijs
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is: wij werken altijd met één vaste prijs. Zo staat u nooit voor verrassingen
Horecapand verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar
Uw horecapand verkopen vraagt om een goede voorbereiding. De verkoopprijs moet bepaald worden, contracten met leveranciers en partners moeten gewijzigd of beëindigd worden en er moet een plan gemaakt worden voor de werknemers binnen het bedrijf. U verkoopt niet alleen het vastgoed, maar uw volledige bedrijf! Geen zorgen, want de experts van de Online Bedrijfsmakelaar zorgen ervoor dat u geen belangrijke stappen overslaat tijdens het proces van uw horecapand verkopen.
Uw horecapand verkopen is eenvoudiger met hulp van de Online Bedrijfsmakelaar. U kunt namelijk tijdens elke fase rekenen op ondersteuning van onze ervaren NVM bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs. Zo weet u zeker dat alles goed verloopt: van het onderzoek naar het bestemmingsplan tot en met het in orde maken van het papierwerk.
Alles wat u nodig heeft om uw horecapand te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn horecapand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
- Persoonlijk bezoek op locatie
- Vraagprijsberekening met advies
- V - borden en posters
- Bestemmingsplan & Kadaster
- Aanbiedingsteksten en brochure
- Alle overige aanbodsites
- Onderhandelingsbegeleiding
- Screeningsmogelijkheden
- Koopintentieverklaring
Met succes uw horecapand verkopen
Snel en succesvol uw horecapand verkopen? Dan biedt de unieke marketingstrategie van de Online Bedrijfsmakelaar uitkomst. Wij maken een professionele advertentie waarin uw horecapand op de beste manier wordt gepresenteerd. Hier voegen wij een uitgebreide brochure van uw pand aan toe, om het aantal reacties op de advertentie te vergroten. De advertentie en brochure worden geplaatst op populaire sites als Funda in Business en Bedrijfspand.com. Hiernaast maken wij een koppeling met onze eigen zoekersdatabase. Het is bij de Online Bedrijfsmakelaar mogelijk om deeldiensten af te nemen, maar het is ook mogelijk om onze hulp tijdens alle aspecten van het verkoopproces in te zetten.
Over de kosten van onze diensten zijn wij transparant. In plaats van torenhoge courtages in rekening te brengen, werken wij met vaste prijzen voor onze pakketten. Dit maakt het voor verkopers mogelijk om de makelaarskosten zo laag mogelijk te houden. Wij kijken niet naar de complexiteit, grootte of plaats waarin wij uw horecapand verkopen. Onze experts doen namelijk altijd hun best om u te voorzien van de beste dienstverlening, of uw pand nu op een A1-locatie staat of niet. Hier hebben wij geen extra financiële prikkel voor nodig!
Bent u een ervaren belegger en doet u liever het overgrote gedeelte zelf?
Kies dan voor ons Online Marketingpakket. Hierbij zorgen wij voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites én een koppeling in onze zoekersdatabase.
Het overige werk doet u zelf. Uiteraard staat ons team dagelijks klaar om u te adviseren en te begeleiden mocht u daar behoefte aan hebben.
Al 3.500+ vastgoedeigenaren gingen u al voor!
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Dhr. Feyen
Data 7, Coevorden
“Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.”
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“We zijn zeer tevreden over de Online Bedrijfsmakelaar! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Horecapand verkopen en zelf de bezichtigingen verzorgen
Als ervaren belegger weet u als geen ander hoe een pand verkocht moet worden. U heeft ervaring met het doorlopen van het proces, maar ook als dit niet het geval is kan het zelf begeleiden van de bezichtigingen prettig zijn. U weet immers het meeste over uw horecapand, de specificaties en voorzieningen én de omgeving.
Hiernaast krijgt u als verkoper tijdens de bezichtigingen de kans op potentiële kandidaten te ontmoeten. Dit zorgt ervoor dat u niet aan de zijlijn wacht op ontwikkelingen over het verkoopproces, maar hier actief aan bijdraagt.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een horecapand
Een goede voorbereiding is zeer belangrijk om uw horecapand te verkopen. Zorg daarom altijd dat u beschikt over onder andere het;
- Eigendomsbewijs
- Meetrapportage of plattegronden
- Documenten over een winkeliersvereniging
- Ingevulde vragenlijst van de NVM
- Lopende huurovereenkomsten
- Stukken over de VvE
- Alle vergunningen die op het horecapand rusten
Deze stukken zorgen ervoor dat de koper van een horecapand goed geïnformeerd wordt en dat er achteraf geen discussies ontstaan.
De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een horecapand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.
Als u als ondernemer een horecapand verkoopt kan het zijn dat u boekwinst maakt. U maakt boekwinst als het horecapand op uw balans staat en de balanswaarde lager is dan de verkoopopbrengst.
Deze boekwinst is in Nederland belast volgens het normale belastingstelsel. Meer informatie omtrent de belasting over boekwinsten kunt u vinden op de website van de Belastingdienst.
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het horecapand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.