Bedrijfspand verkopen op Funda in Business? Ontdek onze unieke aanpak

U houdt zelf de controle, doordat u de bezichtigingen verzorgt en direct kennismaakt met potentiële kopers. Wij zorgen ervoor dat uw bedrijfspand onder de aandacht komt van zoveel mogelijk geïnteresseerden en we zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.

Persoonlijke begeleiding en ondersteuning

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Geen courtages, maar scherpe vaste tarieven

Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met één vaste prijs. Zo bespaart u snel duizenden euro's.

Soepel en zonder gedoe uw bedrijfspand verkopen

Een bedrijfspand verkopen hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn. Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van bedrijfspanden waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw bedrijfspand.

Onze NVM-Bedrijfsmakelaars regelen de rest. Van het bestemmingsplanonderzoek tot aan de onderhandelen, en van het berekenen van een vraagprijs tot het opmaken van het opleveringsrapport. En dat doen wij altijd voor een scherp eenmalig tarief, waardoor u al snel duizenden euro’s bespaart aan courtage.

Alles om uw bedrijfspand zorgeloos te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn pand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.

Alleen behoefte aan Funda in Business en de andere sites?

Ons marketingpakket is speciaal ontwikkeld voor ervaren vastgoedbeleggers die de meeste taken het liefst zelf uitvoeren. Wij publiceren uw pand op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en zorgen voor een koppeling in onze zoekersdatabase. U doet zelf de rest.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online
Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

Actief door heel Nederland, met kennis van de lokale markt

Wij werken niet regionaal, maar landelijk. Onze kennis van de landelijke vastgoedmarkt hebben wij te danken aan de groei die wij de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Hierdoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland.

Daarnaast hebben wij toegang tot de grote NVM – database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties vastleggen. Zo kunnen wij vanuit ons hoofdkantoor nauwkeurige berekeningen maken door het hele land.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfspand

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een bedrijfspand is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als het bedrijfspand namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter het bedrijfspand als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een bedrijfspand.

De btw regeling bij verkoop van uw bedrijfspand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw bedrijfspand niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van bedrijfspanden. Klik hier voor meer informatie

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een bedrijfspand bedraagt momenteel 10,4%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw bedrijfspand verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand.

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.