Bedrijfspand verkopen
Wij zijn een NVM – Bedrijfsmakelaar die het net even iets anders aanpakt.
- Verzorg zelf de rondleidingen met potentiële kopers in uw bedrijfspand
- Persoonlijke begeleiding door onze NVM - Bedrijfsmakelaars
- Vaste lage tarieven waardoor u duizenden euro’s kunt besparen
De moderne manier om uw bedrijfspand te verkopen; altijd op de hoogte, korte lijntjes, snelle communicatie en heldere afspraken.
Actief betrokken als eigenaar
U doet zelf de bezichtigingen en kiest zo uw nieuwe huurder of koper. Wij begeleiden u op alle punten waar u behoefte aan heeft.
Persoonlijke begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Maximale online vindbaarheid
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online daarom plaatsen wij uw pand op alle grote aanbodsites zoals Funda in Business.
Eén vaste, eerlijke prijs
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is: wij werken altijd met één vaste prijs. Zo staat u nooit voor verrassingen
Bedrijfspand verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar
Verkoop uw bedrijfspand samen met ons team van NVM – Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs, maar houdt wel zelf de regie in handen. Wij vinden namelijk dat u zelf de aangewezen persoon bent om de rondleidingen in uw bedrijfspand te verzorgen. Wij regelen de rest.
Van een persoonlijke objectopname tot aan het opleveringsrapport. En van het onderzoeken van het bestemmingsplan en het kadaster tot aan een publicatie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business. Met onze aanpak verkoopt u zorgeloos uw bedrijfspand.
En dat altijd voor een transparant éénmalig tarief van € 1.250,- exclusief btw. Zo komt u achteraf nooit voor verrassingen te staan én kunt u duizenden euro’s besparen aan makelaarscourtage. Wat zorgt tot meer rendement op de verkoop van uw bedrijfspand.
Alles wat u nodig heeft om uw bedrijfspand te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn bedrijfspand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
- Persoonlijk bezoek op locatie
- Vraagprijsberekening met advies
- V - borden en posters
- Bestemmingsplan & Kadaster
- Aanbiedingsteksten en brochure
- Alle overige aanbodsites
- Onderhandelingsbegeleiding
- Screeningsmogelijkheden
- Koopintentieverklaring
Het blijft mensenwerk
Wilt u een bedrijfspand verkopen, maar weet u niet goed waar u moet beginnen? Door de Online Bedrijfsmakelaar vanaf het begin in te schakelen, weet u zeker dat het volledige proces soepel verloopt. U staat bij de Online Bedrijfsmakelaar niet aan de zijlijn, maar bent actief betrokken bij het verkoopproces. Dat is fijn, want zo weet u tijdens elke fase in het proces wat er speelt.
Wilt u uw bedrijfspand verkopen? Dan is een goede voorbereiding essentieel. U krijgt namelijk te maken met specifieke wet- en regelgeving. Laat het uitzoeken van deze regels over aan onze doorgewinterde NVM bedrijfsmakelaars, zodat u zich kunt richten op andere aspecten van het verkoopproces.
Bent u een ervaren belegger en doet u liever het overgrote gedeelte zelf?
Kies dan voor ons Online Marketingpakket. Hierbij zorgen wij voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites én een koppeling in onze zoekersdatabase.
Het overige werk doet u zelf. Uiteraard staat ons team dagelijks klaar om u te adviseren en te begeleiden mocht u daar behoefte aan hebben.
Al 3.500+ vastgoedeigenaren gingen u al voor!
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. van den Broek
Crommelinbaan 61 E, Cruquius
“Het contact verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Bereik alle ondernemers in de buurt en ver daarbuiten.
Een bedrijfspand verkopen is een complex traject. Onze makelaars staan graag van A tot Z voor u klaar, maar wij geloven dat u de beste persoon bent om de bezichtigingen te begeleiden. U weet namelijk het meeste over uw bedrijfspand, de faciliteiten, aandachtspunten en de omgeving.
Voordat u aan de slag kunt met het organiseren van de bezichtigingen, is het eerst belangrijk om voldoende potentiële kopers aan te trekken. Bij de Online Bedrijfsmakelaar hebben wij een unieke strategie ontwikkeld waarmee wij de grootste online vindbaarheid van uw pand kunnen garanderen. Dit doen wij onder andere door een uitgebreide advertentie op populaire sites als Funda in Business te plaatsen. Zo bereikt u alle ondernemers in uw buurt én ver daarbuiten.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfspand
Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een bedrijfspand is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als het bedrijfspand namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.
Als u echter het bedrijfspand als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een bedrijfspand.
De btw regeling bij verkoop van uw bedrijfspand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw bedrijfspand niet verkopen zonder btw.
In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van bedrijfspanden. Klik hier voor meer informatie
De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een bedrijfspand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.
Uw bedrijfspand verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.
De belegger die uw bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand.
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.