Bedrijfspand verkopen op de slimste manier

Verkoop uw bedrijfspand op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business, met begeleiding van een NVM- Bedrijfsmakelaar zonder torenhoge makelaarscourtages.

4.8/5

Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 9.0 op Funda in Business

Professionele begeleiding

Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Altijd op de hoogte

Zodra er nieuws is ontvangt u dat direct. Zo weet u altijd wat er speelt en kunt u snel actie ondernemen.

Bespaar duizenden euro's

Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is; wij werken altijd met vaste tarieven vanaf € 575,- excl. BTW.

KIES ZELF DE AANPAK DIE HET BESTE BIJ U PAST

Soepel en zonder gedoe uw bedrijfspand verkopen

Wie kent uw bedrijfspand en de omgeving het best?  Dat bent u zelf natuurlijk! Daarom geloven wij dat u de aangewezen persoon bent om de bezichtigingen uit te voeren. Wij zijn er om u te ondersteunen, en dat kan op twee manieren.

Ons uitgebreide dienstenpakket is perfect voor de vastgoedeigenaar die zelf de bezichtigingen verzorgt, maar de rest graag aan professionals overlaat. Met onze jarenlange ervaring zorgen we voor optimale ondersteuning en het beste resultaat.

Voor de vastgoedbelegger met veel ervaring en een grote portefeuille, is ons marketing pakket de beste keuze. We zorgen ervoor dat uw pand optimaal zichtbaar is via Funda in Business en andere grote aanbodsites, en dat alle reacties direct worden doorgestuurd.

DE ZEKERHEID VAN EEN NVM- BEDRIJFSMAKELAAR

Alles om professioneel uw bedrijfspand te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn bedrijfspand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. 

24/7 OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE ONTWIKKELINGEN

"Wij laten de eigenaar niet langer aan de zijlijn wachten"

Jochem Kwinten

Oprichter & NVM- Bedrijfsmakelaar

Wij vinden het belangrijk dat u als vastgoedeigenaar op de hoogte bent van wat er speelt. Daarom zijn onze systemen zo ontworpen dat u direct een bericht ontvangt bij elke nieuwe reactie, het downloaden van een brochure, of een bezichtigingsaanvraag.  Zo staat u nooit meer aan de zijlijn te wachten.

MAXIMALE ONLINE VINDBAARHEID

Bereik alle ondernemers in de buurt én ver daarbuiten

Vroeger waren een advertentie in de lokale krant en een bord in de tuin genoeg. Vandaag de dag begint iedere zoektocht online, ook die naar een nieuw bedrijfspand.

Wij zorgen voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business, en koppeling in onze zoekersdatabase met meer dan 5.000 zoekers. Zo bereiken wij gegarandeerd uw volledige doelgroep.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

HET GROOTSTE AANBOD VAN NEDERLAND

Een bewezen concept door heel Nederland

Sinds onze oprichting in 2014 zijn we uitgegroeid tot de bedrijfsmakelaar met het grootste aanbod op Funda in Business. En dan niet alleen in een bepaalde regio, maar door heel Nederland. Het ultieme bewijs dat onze aanpak werkt door het hele land.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfspand

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een bedrijfspand is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als het bedrijfspand namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter het bedrijfspand als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een bedrijfspand.

De btw regeling bij verkoop van uw bedrijfspand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw bedrijfspand niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van bedrijfspanden. Klik hier voor meer informatie

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een bedrijfspand bedraagt momenteel 10,4%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw bedrijfspand verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand.

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.