Kantoorruimte verkopen
Wij zijn een NVM – Bedrijfsmakelaar die het net even iets anders aanpakt.
- Verzorg zelf de rondleidingen met potentiële kopers in uw kantoorruimte
- Persoonlijke begeleiding door onze NVM - Bedrijfsmakelaars
- Vaste lage tarieven waardoor u duizenden euro’s kunt besparen
De moderne manier om uw kantoor te verkopen; altijd op de hoogte, korte lijntjes, snelle communicatie en heldere afspraken.
Actief betrokken als eigenaar
U doet zelf de bezichtigingen en kiest zo uw nieuwe huurder of koper. Wij begeleiden u op alle punten waar u behoefte aan heeft.
Persoonlijke begeleiding
Onze NVM-bedrijfsmakelaars en adviseurs staan dagelijks voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.
Maximale online vindbaarheid
Iedere zoektocht begint tegenwoordig online daarom plaatsen wij uw pand op alle grote aanbodsites zoals Funda in Business.
Eén vaste, eerlijke prijs
Hoe groot uw pand ook is en wat deze ook waard is: wij werken altijd met één vaste prijs. Zo staat u nooit voor verrassingen
Kantoorruimte verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar
Met onze unieke marketingstrategie zorgen wij voor een optimale vindbaarheid van uw kantoorruimte. Omdat de zoektocht van huurders en kopers online begint, is dat ook de plek waar wij aanwezig zijn en uw kantoorruimte verkopen. Om uw kantoorruimte op de beste manier over te brengen, schrijven wij een geoptimaliseerde omschrijving en kunnen u helpen met het maken van prachtige foto’s en plattegronden. Vervolgens wordt er een brochure ontworpen waarmee het aantal reacties op de advertentie wordt vergroot.
Over de prijzen van onze dienstverlening zijn wij vooraf duidelijk. Maakt u alleen gebruik van onze plaatsing op websites als Funda in Business? Dan betaalt u een laag en vast bedrag voor onze dienstverlening. Hetzelfde geld voor volledige ondersteuning bij uw kantoorruimte verkopen. Op basis van uw behoeften maken wij een vaste prijs, zodat uw kantoorruimte verkopen met een goede voorbereiding start.
Alles om uw kantoorruimte te verkopen
“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn pand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. Het enige wat ons onderscheidt van andere bedrijfsmakelaars is de actieve rol van de vastgoedeigenaar en het transparante tarief.
- Persoonlijk bezoek op locatie
- Vraagprijsberekening met advies
- V - borden en posters
- Bestemmingsplan & Kadaster
- Aanbiedingsteksten en brochure
- Alle overige aanbodsites
- Onderhandelingsbegeleiding
- Screeningsmogelijkheden
- Koopintentieverklaring
U de bezichtiging, wij de rest
Uw kantoorruimte verkopen is een ingewikkelde klus. U krijgt te maken met specifieke wet- en regelgeving en daarom kiezen veel ondernemers voor het inhuren van een NVM – bedrijfsmakelaar. De Online Bedrijfsmakelaar helpt u van A tot Z met het verkoopproces van uw kantoorruimte. Zo weet u zeker dat er niets mis gaat, en alle zaken op de juiste manier worden afgerond.
Uw kantoorruimte verkopen via de Online Bedrijfsmakelaar is prettig, omdat u niet aan de zijlijn staat te wachten op ontwikkelingen. U blijft nauw betrokken bij het proces, maar wij nemen het zware werk uit handen. Zo zorgen wij samen voor een soepel verloop van het verkoopproces.
Bent u een ervaren belegger en doet u liever het overgrote gedeelte zelf?
Kies dan voor ons Online Marketingpakket. Hierbij zorgen wij voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites én een koppeling in onze zoekersdatabase.
Het overige werk doet u zelf. Uiteraard staat ons team dagelijks klaar om u te adviseren en te begeleiden mocht u daar behoefte aan hebben.
Al 3.500+ vastgoedeigenaren gingen u al voor!
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Dhr. Feyen
Data 7, Coevorden
“Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.”
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“We zijn zeer tevreden over de Online Bedrijfsmakelaar! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Bereik alle ondernemers in de buurt en ver daarbuiten.
Onze werkwijze zorgt ervoor dat u duizenden euro’s aan makelaarscourtage kunt voorkomen. Alhoewel het gebruikelijk is om courtagekosten in rekening te brengen, doen wij het anders. Bij de Online Bedrijfsmakelaar krijgt u ook niet te maken met opstartkosten. De makelaarscourtage kan hoog oplopen. Voor een kantoorruimte verkopen vraagt de verkoopmakelaar gemiddeld 1,75% van de koopprijs. Afhankelijk van de koopprijs kan dit bedrag dus flink oplopen. Bij de Online Bedrijfsmakelaar doen wij het anders.
Als bedrijfsmakelaars willen wij u graag van de beste service voorzien. Daarom doen wij altijd ons best om de best mogelijke ervaring te bieden. Daar hebben wij geen extra financiële prikkel voor nodig. Het maakt niet uit of uw pand op een A1-locatie in de randstad staat of in een landelijk dorp. Voor uw kantoorruimte verkopen betaald u altijd een vaste, eerlijke prijs. Zo bieden wij transparantie en loopt u niet tegen onverwachte kosten aan.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een kantoorruimte
De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een kantoorpand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.
Uw kantoorruimte verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.
De belegger die uw kantoorpand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw kantoorruimte.
De btw regeling bij verkoop van uw kantoorpand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw kantoorruimte niet verkopen zonder btw.
In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van kantoorpanden. Klik hier voor meer informatie
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.