Kantoorpand verkopen? Ontdek onze unieke aanpak.
Als ondernemer heeft u het al druk genoeg. Wilt u uw kantoorruimte verkopen, dan moet dit soepel en zonder gedoe verlopen. Wij snappen dat en doen er daarom alles aan om u te begeleiden naar een succesvolle verkoop.
- Verzorg zelf de bezichtigingen met potentiële kopers
- Uw pand prominent op Funda in Business en alle andere grote sites
- Onze NVM-Bedrijfsmakelaars begeleiden u tijdens het gehele proces.
DE MODERNE MANIER OM UW KANTOORPAND TE VERKOPEN
Altijd inzicht in de laatste ontwikkelingen, korte lijntjes, veel persoonlijk contact
Uitgebreide advertentie op Funda in Business
Met meer dan 1,2 miljoen maandelijkse bezoekers is Funda in Business met afstand de grootste aanbodsite van Nederland.
Bespaar duizenden euro's aan onnodige courtage
Ongeacht de grootte, ligging of waarde van uw pand: wij werken altijd met vaste prijs, vanaf € 575,- excl. BTW. Zo bespaart u al snel duizenden euro's.
Onderhandelingsbegeleiding door een professional
Welke aanpak u ook kiest, onze NVM-Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan dagelijks voor u klaar om u te adviseren tijdens het hele traject.
Kantoorruimte verkopen op de manier die het beste bij u past
Wij hebben een moderne kijk op het verkopen van vastgoed, waarbij u zelf de touwtjes in handen heeft. Afhankelijk van uw ervaring met vastgoed hebben wij twee verschillende pakketten waar u uit kunt kiezen. Is de vastgoedwereld nog relatief nieuw voor u, dan kunt u het beste kiezen voor het uitgebreide dienstenpakket. U verzorgt dan zelf de bezichtigingen in uw kantoorpand en wij doen de rest.
Kent u de vastgoedmarkt op uw duimpje, dan past het marketing pakket waarschijnlijk beter bij u. Daarbij regelt u in principe alles zelf en zorgen wij ervoor dat uw kantoorpand optimaal vindbaar is zodat u zoveel mogelijk potentiële kopers bereikt. Natuurlijk houden we u ook continu op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen
MEER DAN 6.000 EIGENAREN GINGEN U AL VOOR
Onze klanten aan het woord
De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.
Dhr. Feyen
Data 7, Coevorden
“Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.”
Mevr. Kaya
Veenlustpassage 8, Veendam
“We zijn zeer tevreden over de Online Bedrijfsmakelaar! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar.”
Dhr. Flemming
Televisiestraat 286, Den Haag
“Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen te beantwoorden. “
Actief door heel Nederland met kennis van de lokale markt
De afgelopen jaren zijn wij hard gegroeid. Daardoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland. Het heeft daarnaast als groot voordeel dat wij landelijk kunnen taxeren. Wij hebben toegang tot de uitgebreide NVM-database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties registreren. Wij zetten onze ervaring dus in om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Gewoon goed geregeld
De zoektocht naar de perfecte koper voor uw kantoorruimte hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met een ervaren team aan uw zijde kunt u ervan op aan dat alles gewoon goed is geregeld. U heeft de vrijheid om zelf de bezichtigingen in het kantoorpand te verzorgen en bepaalt met wie u zakendoet.
Wij zorgen dat de kantoorruimte optimaal zichtbaar is voor potentiële kopers. We ondersteunen en begeleiden waar nodig en zorgen dat alle berichten direct bij u terechtkomen.
ACTUEEL AANBOD
Het grootste aanbod van Nederland
Wij beschikken inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland. Dat komt doordat wij de afgelopen jaren een flinke groei hebben doorgemaakt. Het grote voordeel voor u is dat wij door dit grote aanbod landelijk kunnen werken. Daarnaast kunnen wij door heel Nederland taxeren, door onze ervaring maar ook dankzij de NVM-database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties verwerken.
STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.
Veelgestelde vragen over het verkopen van een kantoorpand
De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een kantoorpand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.
Uw kantoorruimte verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.
De belegger die uw kantoorpand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw kantoorruimte.
De btw regeling bij verkoop van uw kantoorpand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw kantoorruimte niet verkopen zonder btw.
In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van kantoorpanden. Klik hier voor meer informatie
Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.
Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.
In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.
Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.
Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.
In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.
Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.