Kantoorpand verkopen op Funda in Business

Als ondernemer heeft u het al druk genoeg. Wilt u uw kantoorruimte verkopen, dan moet dit soepel en zonder gedoe verlopen. Wij snappen dat en doen er daarom alles aan om u te begeleiden naar een succesvolle verkoop.

4.8/5

Klanten beoordelen ons op Funda in Business gemiddeld met een 9.0

KIES ZELF DE AANPAK DIE HET BESTE BIJ U PAST

Soepel en zonder gedoe uw kantoorruimte verkopen

Een kantoorruimte verkopen hoeft niet ingewikkeld te zijn of lang te duren. Wij hebben een unieke, effectieve manier ontwikkeld voor het verkopen van kantoorruimtes waarbij u zelf de bezichtigingen verzorgt. U weet immers alles van uw kantoor.

Onze NVM-Bedrijfsmakelaars regelen de rest. Van het bestemmingsplanonderzoek tot aan de onderhandelen, en van het berekenen van een vraagprijs tot het opmaken van het opleveringsrapport. En dat doen wij altijd voor een scherp eenmalig tarief, waardoor u al snel duizenden euro’s bespaart aan courtage.

VOORDELEN

Wat maakt onze aanpak uniek?

Zelf de bezichtigingen

Maak direct als eerste kennis met geïnteresseerde kopers voor uw kantoorpand.

Beste online vindbaarheid

Wij zorgen voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business.

Snelle communicatie

Wij beantwoorden alle vragen binnen één werkdag. U kunt ons bereiken telefonisch, per e-mail of via WhatsApp.

BESPAAR DUIZENDEN EURO’S AAN COURTAGE

Wat kost het verkopen van een kantoorpand?

De kosten voor het verkopen van uw kantoorpand zijn afhankelijk van het dienstenpakket dat u kiest. Voor het uitgebreide dienstenpakket bedragen de kosten € 1.250,- excl. BTW en voor het online marketingpakket € 575,- excl. BTW. 

Alles-in-1 tarief

Bij ons weet u altijd vooraf precies wat de kosten zijn. Ook van eventuele extra promotiemogelijkheden in de toekomst.

Geen verborgen kosten

Geen kleine lettertjes. U ontvangt vooraf een duidelijke offerte met een transparant kostenoverzicht.

Geen courtages achteraf

In tegenstelling tot andere makelaars werken wij niet met courtages als percentage van de verkoopopbrengst.

OVER ONS

"Wij zijn actief door heel Nederland, maar hebben overal kennis van de lokale markt"

Rob Lommers

Oprichter & NVM- Bedrijfsmakelaar

Wij werken niet regionaal, maar landelijk. Onze kennis van de landelijke vastgoedmarkt hebben wij te danken aan de groei die wij de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Hierdoor beschikken wij inmiddels over het grootste aanbod bedrijfsvastgoed van Nederland.

Daarnaast hebben wij toegang tot de grote NVM – database waarin alle bedrijfsmakelaars hun transacties vastleggen. Zo kunnen wij vanuit ons hoofdkantoor nauwkeurige berekeningen maken door het hele land.

Funda voor bedrijven pand aanmelden online

MAXIMALE ONLINE VINDBAARHEID

Alle grote aanbodsites en een koppeling in onze database

Vroeger waren een advertentie in de lokale krant en een bord in de tuin genoeg. Vandaag de dag begint iedere zoektocht online, ook die naar een nieuw bedrijfspand.

Wij zorgen voor een uitgebreide advertentie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business, en koppeling in onze zoekersdatabase met meer dan 5.000 zoekers. Zo bereiken wij gegarandeerd uw volledige doelgroep.

DE ZEKERHEID VAN EEN NVM- BEDRIJFSMAKELAAR

Alles om zorgeloos uw kantoorpand te verkopen

“Als Online Bedrijfsmakelaar zetten jullie mijn kantoorpand toch alleen maar op het internet?” Dat is wat veel mensen over ons denken, maar niets is minder waar. Als één van de grootste NVM – Bedrijfsmakelaars van Nederland kunt u van ons de kwaliteit en begeleiding verwachten die u van een bedrijfsmakelaar mag verwachten. 

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

Meer dan 6.000 eigenaren gingen u voor

De Online Bedrijfsmakelaar scoort op Funda in Business gemiddeld een 9,0 én zelfs een 9,3 op prijs- kwaliteitverhouding.

4.8/5

Mevr. van Bakel

Altas 11, Amersfoort

“Prettig contact en altijd goed geholpen. Van begin tot einde goede begeleiding en ondersteuning gehad tijdens de verkoop van onze panden.”

5/5

Mevr. van Loon

Meent 50, Leerdam

“Wat een fijn bedrijf. Goed informatiepakket, afspraken snel gemaakt en goed nagekomen, telefonisch prima bereikbaar. Pand snel op Funda en snel verkocht.”

5/5

Mevr. Janssen

Van Woustraat 79, Amsterdam

“Leads werden snel opgevolgd en verliep uitstekend. Flexibele opstelling en de brochure werd moeiteloos heen en weer gestuurd net zolang tot het goed was. Netjes en volgens afspraak.”

ZO WERKT HET

Een goede deal begint met de juiste strategie

Berekening van een goede vraagprijs

Taxeren blijft mensenwerk. Daarom komen wij graag persoonlijk langs om uw pand te bekijken, alvorens wij het taxeren met behulp van de NVM-database.

De perfect presentatie

Als de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business weten wij als geen ander wat er nodig is om goed op te vallen tussen uw concurrenten.

Online publicatie

Iedere zoektocht begint tegenwoordig online, ook die naar een pand. Met onze unieke marketing strategie bereikt u gegarandeerd uw doelgroep.

Juridische afhandeling

Voorkom problemen en leg alle gemaakte afspraken juridisch goed vast. Hulp nodig? Onze NVM- Bedrijfsmakelaars helpen u tijdens het hele traject.

STAAT UW VRAAG ER NIET TUSSEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een kantoorpand

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een kantoorpand bedraagt momenteel 10,4%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw kantoorruimte verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw kantoorpand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw kantoorruimte.

De btw regeling bij verkoop van uw kantoorpand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw kantoorruimte niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van kantoorpanden. Klik hier voor meer informatie

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

HET GROOTSTE AANBOD OP FUNDA IN BUSINESS

Wij verkopen kantoorpanden door heel Nederland

Sinds onze oprichting in 2014 zijn we uitgegroeid tot de bedrijfsmakelaar met het grootste aanbod op Funda in Business. En dan niet alleen in een bepaalde regio, maar door heel Nederland. Het ultieme bewijs dat onze aanpak werkt door het hele land.