Winkelpand verkopen

Uw winkelpand verkopen op de manier die het beste bij u past.

Uw winkelpand verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar

Vroeger bezochten winkeliers de lokale bedrijfsmakelaar als zij op zoek waren naar een nieuw winkelpand. Tegenwoordig starten zij hun zoektocht naar een nieuw winkelpand online, en dat is waar wij ook actief en aanwezig zijn. Dat doen wij met een uitgebreide advertentie op alle populaire aanbodsites inclusief Funda in Business, waardoor u op een eenvoudige manier een zeer grote doelgroep kunt bereiken.

Naast een uitstekende vindbaarheid zorgt ons team van NVM – Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs ervoor dat alles goed geregeld wordt. Van een persoonlijke objectopname tot aan het opleveringsrapport. Het enigste wat u zelf hoeft te doen? De rondleidingen in uw eigen winkelpand.

En dat allemaal voor een vast éénmalig tarief van € 1.250,- exclusief btw. Zo weet u vooraf altijd precies waar u aan toe bent én bespaart u al snel duizenden euro’s aan makelaarscourtage.

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Uw winkelpand verkopen door zelf de bezichtigingen te regelen

Uw winkelpand verkopen door zelf de bezichtigingen te begeleiden heeft verschillende voordelen. Ten eerste bent u als vastgoedeigenaar vaak het meest enthousiast over de verkoop. Hiernaast weet u het meeste over het pand, de faciliteiten en de omgeving. U kunt potentiële kopers daarom voorzien van waardevolle informatie. 

Het grootste voordeel is echter dat u tijdens de bezichtigingen de kans krijgt om potentiële kopers te ontmoeten. Dit zorgt ervoor dat u de koper niet pas ontmoet op het moment dat de handtekeningen onder het koopcontract worden gezet. 

Door onze unieke aanpak hebben verkopers niet het gevoel dat zij aan de zijlijn staan te wachten op nieuws over het verkooptraject. In plaats daarvan zijn zij betrokken bij het volledige proces, waardoor het kiezen van de juiste koper eenvoudiger is. 

Waarom zelf de bezichtigingen?
5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.6/5

Dhr. Feyen

Data 7, Coevorden

Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.

5/5

Mevr. Kaya

Veenlustpassage 8, Veendam

We zijn dik tevreden! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar. Zeker een aanrader.

4.8/5

Dhr. Flemming

Televisiestraat 286, Den Haag

Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd vriendelijk en altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen van onze kant te beantwoorden. 

winkelpand verkopen Kantoorruimte verhuren funda business zonder courtage

Bespaar duizenden euro’s aan courtagekosten

Uw winkelpand verkopen? Dan betaalt u de bedrijfsmakelaar een courtagebedrag. De hoogte van dit bedrag is gemiddeld 1,75% van de koopprijs. Hiernaast brengt de traditionele verkoopmakelaar vaak opstartkosten in rekening. Bij de Online Bedrijfsmakelaar pakken wij het anders aan. Wij zijn bij een winkelpand verkopen graag zo transparant en duidelijk mogelijk over onze prijzen. Daarom berekenen wij vooraf een pakketprijs, zodat u goed voorbereid aan de slag gaat met het verkopen van uw winkelpand. 

U bespaart op de makelaarskosten, maar niet op kwaliteit. Onze NVM bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs doen namelijk altijd hun best om uw winkelpand op de beste manier te verkopen. Bij ons betaalt u een vaste en eerlijke prijs, ongeacht de grootte, waarde of ligging van uw bedrijfspand. Wij ondersteunen u graag van A tot Z bij het verkopen van uw winkelpand, maar geloven dat u de aangewezen persoon bent om de bezichtigingen te begeleiden. 

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een winkelpand

Wanneer u een winkelpand gaat verkopen op Funda Business en alle andere aanbodsites is het belangrijk om een goede vraagprijs te hanteren. De waarde van een winkelpand wordt berekend door middel van de markthuur te vermenigvuldigen met een bruto aanvangsrendement.

Wanneer de markthuur voor uw winkelpand bijvoorbeeld € 50.000,- bedraagt en het gemiddelde bruto aanvangsrendement 8% dan komt de waarde uit op € 625.000,-.

Om een goede berekening te maken voor de markthuur en de BAR is het verstandig om een bedrijfsmakelaar in te schakelen. Zij hebben toegang tot de NVM database en kunnen zo een goede taxatie maken voor de waarde van uw winkelpand.

Een goede voorbereiding is zeer belangrijk om uw winkelpand te verkopen. Zorg daarom altijd dat u beschikt over onder andere het;

  • Eigendomsbewijs
  • Meetrapportage of plattegronden
  • Documenten over een winkeliersvereniging
  • Ingevulde vragenlijst van de NVM
  • Lopende huurovereenkomsten
  • Stukken over de VvE

Deze stukken zorgen ervoor dat de koper van een winkelpand goed geïnformeerd wordt en dat er achteraf geen discussies ontstaan.

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een winkelpand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Als u als ondernemer een winkelpand verkoopt kan het zijn dat u boekwinst maakt. U maakt boekwinst als het winkelpand op uw balans staat en de balanswaarde lager is dan de verkoopopbrengst.

Deze boekwinst is in Nederland belast volgens het normale belastingstelsel. Meer informatie omtrent de belasting over boekwinsten kunt u vinden op de website van de Belastingdienst. 

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het winkelpand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.