Kantoorruimte verkopen

Uw kantoorruimte verkopen op de manier die het beste bij u past.

Kantoorruimte verkopen samen met de Online Bedrijfsmakelaar

Met onze unieke marketingstrategie zorgen wij voor een optimale vindbaarheid van uw kantoorruimte. Omdat de zoektocht van huurders en kopers online begint, is dat ook de plek waar wij aanwezig zijn en uw kantoorruimte verkopen. Om uw kantoorruimte op de beste manier over te brengen, schrijven wij een geoptimaliseerde omschrijving en kunnen u helpen met het maken van prachtige foto’s en  plattegronden. Vervolgens wordt er een brochure ontworpen waarmee het aantal reacties op de advertentie wordt vergroot. 

Over de prijzen van onze dienstverlening zijn wij vooraf duidelijk. Maakt u alleen gebruik van onze plaatsing op websites als Funda in Business? Dan betaalt u een laag en vast bedrag voor onze dienstverlening. Hetzelfde geld voor volledige ondersteuning bij uw kantoorruimte verkopen. Op basis van uw behoeften maken wij een vaste prijs, zodat uw kantoorruimte verkopen met een goede voorbereiding start. 

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

U de bezichtiging, wij de rest

Uw kantoorruimte verkopen is een ingewikkelde klus. U krijgt te maken met specifieke wet- en regelgeving en daarom kiezen veel ondernemers voor het inhuren van een NVM – bedrijfsmakelaar. De Online Bedrijfsmakelaar helpt u van A tot Z met het verkoopproces van uw kantoorruimte. Zo weet u zeker dat er niets mis gaat, en alle zaken op de juiste manier worden afgerond. 

Uw kantoorruimte verkopen via de Online Bedrijfsmakelaar is prettig, omdat u niet aan de zijlijn staat te wachten op ontwikkelingen. U blijft nauw betrokken bij het proces, maar wij nemen het zware werk uit handen. Zo zorgen wij samen voor een soepel verloop van het verkoopproces

Waarom zelf de bezichtigingen?
5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.6/5

Dhr. Feyen

Data 7, Coevorden

Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.

5/5

Mevr. Kaya

Veenlustpassage 8, Veendam

We zijn dik tevreden! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar. Zeker een aanrader.

4.8/5

Dhr. Flemming

Televisiestraat 286, Den Haag

Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd vriendelijk en altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen van onze kant te beantwoorden. 

Kantoorruimte verhuren besparen makelaarscourtage

Bespaar op makelaarskosten

Onze werkwijze zorgt ervoor dat u duizenden euro’s aan makelaarscourtage kunt voorkomen. Alhoewel het gebruikelijk is om courtagekosten in rekening te brengen, doen wij het anders. Bij de Online Bedrijfsmakelaar krijgt u ook niet te maken met opstartkosten. De makelaarscourtage kan hoog oplopen. Voor een kantoorruimte verkopen vraagt de verkoopmakelaar gemiddeld 1,75% van de koopprijs. Afhankelijk van de koopprijs kan dit bedrag dus flink oplopen. Bij de Online Bedrijfsmakelaar doen wij het anders. 

Als bedrijfsmakelaars willen wij u graag van de beste service voorzien. Daarom doen wij altijd ons best om de best mogelijke ervaring te bieden. Daar hebben wij geen extra financiële prikkel voor nodig. Het maakt niet uit of uw pand op een A1-locatie in de randstad staat of in een landelijk dorp. Voor uw kantoorruimte verkopen betaald u altijd een vaste, eerlijke prijs. Zo bieden wij transparantie en loopt u niet tegen onverwachte kosten aan. 

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een kantoorruimte

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een kantoorpand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw kantoorruimte verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw kantoorpand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw kantoorruimte.

De btw regeling bij verkoop van uw kantoorpand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw kantoorruimte niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van kantoorpanden. Klik hier voor meer informatie

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.