Bedrijfswoning verkopen

Uw bedrijfswoning verkopen op de manier die het beste bij u past.

Uw bedrijfswoning verkopen via de Online Bedrijfsmakelaar

Een bedrijfswoning verkopen is een lastig traject. Daarom helpen de bedrijfsmakelaars van de Online Bedrijfsmakelaar u graag met uitzoeken wat er in uw situatie mogelijk is. Uw bedrijfswoning verkopen aan een werknemer, een bedrijfspartner of een derde partij? En waar moet u rekening mee houden bij een bedrijfswoning verkopen? Wij hebben het antwoord!

Bij de Online Bedrijfsmakelaar mag u rekenen op advies en ondersteuning van NVM kwaliteit voor een scherpe en vaste prijs. In plaats van courtage in rekening te brengen, werken wij met vaste pakketprijzen. Zo gaat u goed voorbereid aan de slag wanneer het gaat om uw bedrijfswoning verkopen.

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Een vast, laag tarief voor persoonlijke begeleiding

Bedrijfswoning verkopen? Dan is de waarde ongeveer 90% van de taxatiewaarde. Daarom zijn veel ondernemers op zoek naar een manier om op de makelaarskosten te besparen. Bij de Online Bedrijfsmakelaar hebben wij een unieke werkwijze ontwikkeld, waardoor het in rekening brengen van opstartkosten of courtages niet langer nodig is. Wij werken met pakketten, waardoor u als verkoper zelf kunt bepalen waar en hoe u hulp nodig heeft. Een goed voorbeeld hiervan is ons marketingpakket.

Onze marketingmethode zorgt ervoor dat uw pand online goed gevonden kan worden door potentiële kandidaten. Met een uitgebreide advertentie en een aantrekkelijke brochure zorgen wij voor een groot aantal reacties. De advertentie en brochure worden namelijk gekoppeld aan grote sites als Funda in Business, Bedrijfspand.com en iLocate. Hiernaast maken wij een koppeling met onze zoekersdatabase, waar maandelijks ruim 5000 kopers op actief zijn.

5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.6/5

Dhr. Feyen

Data 7, Coevorden

Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.

5/5

Mevr. Kaya

Veenlustpassage 8, Veendam

We zijn dik tevreden! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar. Zeker een aanrader.

4.8/5

Dhr. Flemming

Televisiestraat 286, Den Haag

Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd vriendelijk en altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen van onze kant te beantwoorden. 

bedrijfswoning verkopen zonder makelaarscourtage

Zelf de bezichtigingen door uw bedrijfswoning

Het zelf begeleiden van de bezichtigingen heeft meerdere voordelen. Allereerst krijgt u meer ruimte op gebied van planning. U bent niet gebonden aan de werktijden van een verkoopmakelaar, maar kunt de bezichtigingen bijvoorbeeld ook plannen in de avonduren of tijdens het weekend. Hiernaast krijgt u als verkoper de kans om potentiële kopers te ontmoeten, voordat u het papierwerk ondertekend. Dit zorgt ervoor dat u tijdens het proces actief betrokken blijft en niet aan de zijlijn staat te wachten op nieuws over ontwikkelingen.

Uw bedrijfswoning verkopen is eenvoudiger als u de woning aan een werknemer of partner verkoopt. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie is het soms ook mogelijk om de woning aan een derde partij te verkopen. De experts van de Online Bedrijfsmakelaar doen onderzoek naar het bestemmingsplan, zodat er vooraf goed duidelijk is welke mogelijkheden u heeft.

Waarom zelf de bezichtigingen?

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfswoning

Uw bedrijfswoning verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw bedrijfswoning met bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand met woning.

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.