Bedrijfspand verkopen

Uw bedrijfspand verkopen op de manier die het beste bij u past.

Uw bedrijfspand verkopen via de Online Bedrijfsmakelaar

Verkoop uw bedrijfspand samen met ons team van NVM – Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs, maar houdt wel zelf de regie in handen. Wij vinden namelijk dat u zelf de aangewezen persoon bent om de rondleidingen in uw bedrijfspand te verzorgen. Wij regelen de rest.

Van een persoonlijke objectopname tot aan het opleveringsrapport. En van het onderzoeken van het bestemmingsplan en het kadaster tot aan een publicatie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business. Met onze aanpak verkoopt u zorgeloos uw bedrijfspand.

En dat altijd voor een transparant éénmalig tarief van € 1.250,- exclusief btw. Zo komt u achteraf nooit voor verrassingen te staan én kunt u duizenden euro’s besparen aan makelaarscourtage. Wat zorgt tot meer rendement op de verkoop van uw bedrijfspand.

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Bereik alle ondernemers in de buurt én ver daarbuiten

Onze makelaars staan graag van A tot Z voor u klaar, maar wij geloven dat u de beste persoon bent om de bezichtigingen te begeleiden. U weet namelijk het meeste over uw bedrijfspand, de faciliteiten, aandachtspunten en de omgeving.

Voordat u aan de slag kunt met het organiseren van de bezichtigingen, is het eerst belangrijk om voldoende potentiële kopers aan te trekken. Bij de Online Bedrijfsmakelaar hebben wij een unieke strategie ontwikkeld waarmee wij de grootste online vindbaarheid van uw pand kunnen garanderen. Dit doen wij onder andere door een uitgebreide advertentie op populaire sites als Funda in Business te plaatsen. Zo bereikt u alle ondernemers in uw buurt én ver daarbuiten.

Waarom zelf de bezichtigingen?
5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.6/5

Dhr. Feyen

Data 7, Coevorden

Het prettige contact in combinatie met de gesprekken door ons met kopers heeft voor een mooi resultaat gezorgd. De geadviseerde verkoopprijs bleek de juiste. Absoluut een aanrader.

5/5

Mevr. Kaya

Veenlustpassage 8, Veendam

We zijn dik tevreden! In korte tijd ons beleggingspand voor een mooi bedrag verkocht. Zeer nette mensen met verstand van zaken. Altijd telefonisch bereikbaar. Zeker een aanrader.

4.8/5

Dhr. Flemming

Televisiestraat 286, Den Haag

Het ging perfect, communicatie was veel beter dan bij een normale bedrijfsmakelaar. Altijd vriendelijk en altijd terugbellen. Hulp bij koopintentieverklaring, niets was teveel om vragen van onze kant te beantwoorden. 

Professionele begeleiding tijdens het hele verkoopproces

Wilt u een bedrijfspand verkopen, maar weet u niet goed waar u moet beginnen? Door de Online Bedrijfsmakelaar vanaf het begin in te schakelen, weet u zeker dat het volledige proces soepel verloopt. U staat bij de Online Bedrijfsmakelaar niet aan de zijlijn, maar bent actief betrokken bij het verkoopproces. Dat is fijn, want zo weet u tijdens elke fase in het proces wat er speelt.

Wilt u uw bedrijfspand verkopen? Dan is een goede voorbereiding essentieel. U krijgt namelijk te maken met specifieke wet- en regelgeving. Laat het uitzoeken van deze regels over aan onze doorgewinterde NVM bedrijfsmakelaars, zodat u zich kunt richten op andere aspecten van het verkoopproces.

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verkopen van een bedrijfspand

Hoeveel belasting u moet betalen over de winst bij het verkopen van een bedrijfspand is sterk afhankelijk van uw eigen fiscale positie. Als het bedrijfspand namelijk in eigendom is van een onderneming dan is de kans groot dat u boekwinst maakt. Deze boekwinst is in Nederland gewoon belast volgens de normale belastingheffingen voor bedrijven.

Als u echter het bedrijfspand als particulier in Box 3 heeft is de winst in principe “onbelast”. De winst wordt dan toegevoegd aan uw vermogen en op die manier jaarlijks belast middels de vermogensbelasting. Hoelang dat dit nog op deze manier belast wordt is echter de vraag. De Belastingdienst is namelijk voornemens om de komende jaren het belastingstelsel grondig aan te passen. Daarom is het altijd belangrijk dat u informatie inwint over de belastingen die u moet betalen na de verkoop van een bedrijfspand.

De btw regeling bij verkoop van uw bedrijfspand is afhankelijk van uw eigen fiscale situatie. Mocht u bijvoorbeeld nog in de herzieningsperiode vallen dan kunt u uw bedrijfspand niet verkopen zonder btw.

In dit artikel hebben wij een uitgebreide uitleg gegeven over de herzieningsperiode van btw bij de verkoop van bedrijfspanden. Klik hier voor meer informatie

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een bedrijfspand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw bedrijfspand verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand.

Sinds onze oprichting in 2014 zijn wij vrij snel uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar van Nederland. Hierdoor krijgen wij dagelijks honderden reacties op ons actuele aanbod. Deze zoekvragen van huurders, kopers en vastgoedbeleggers verwerken wij in onze zoekersdatabase.

Deze zoekersdatabase koppelt dagelijks zoekvragen aan panden uit onze portefeuille. Inmiddels zitten er meer dan 6.000 actuele zoekers in het bestand, waarvan een groot deel bestaat uit vastgoedbeleggers. Zij worden graag zo snel mogelijk op de hoogte gebracht als wij nieuwe objecten in ons aanbod krijgen die voldoen aan hun wensen.

In principe niets. De meeste kosten aan de notaris worden namelijk betaald door de koper. Het betekent echter niet dat de verkoper helemaal niets verschuldigd is aan de notaris. De koper betaalt namelijk de kosten om eigenaar te kunnen worden van het pand, zoals het inschrijven van de koopovereenkomst in het Kadaster.

Als verkoper kan het zijn dat u moet betalen voor de kosten die de notaris maakt voor het uitschrijven van de hypotheek uit het Kadaster (doorhalen/royeren), maar deze kosten liggen uiteraard wel een stuk lager dan die voor de koper.

Ja, vanuit onze bracheorganisatie hebben wij een standaard vragenlijst voor de verkoop van bedrijfsvastgoed. Deze vragenlijst krijgt u bij aanvang van de verkoop en zouden wij graag ingevuld retour willen ontvangen.

In deze vragenlijst kunt u heel veel informatie vastleggen zoals bijvoorbeeld asbest, OZB betalingen en gebreken. De vragenlijst wordt bij een uiteindelijk verkoop ook gedeeld met de koper zodat u altijd voldoet aan uw meldingsverplichting als verkoper.

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurt dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.