Winkelpand verhuren

Uw winkelpand verhuren op de manier die het beste bij u past.

Uw winkelpand verhuren via de Online Bedrijfsmakelaar

Met onze aanpak verhuurt u uw winkelpand samen met een heel team van NVM – Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs, maar houdt u wel zelf de regie in handen. U verzorgt zelf de rondleidingen met potentiële huurders. Wij zorgen voor de rest.

Van een persoonlijke objectopname tot aan het opleveringsrapport. En van het onderzoeken van het bestemmingsplan en het kadaster tot aan een publicatie op alle grote aanbodsites, inclusief Funda in Business.

Door zelf de rondleidingen te verzorgen neemt u ons veel werk uit handen. Daarom kunnen wij werken met een vast éénmalig tarief van € 1.050,- excl. BTW. Ongeacht de grootte, waarde of ligging van uw winkelruimte.

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Uw winkelpand verhuren aan de juiste huurder

U vindt de juiste huurder alleen als u actief betrokken bent bij het verhuurproces. Daarom denken wij dat u de aangewezen persoon bent om de bezichtigingen door uw winkelpand te begeleiden. Tijdens deze rondleiding kunt u vragen van potentiële kandidaten beantwoorden en krijgt u ook de kans om vragen te stellen. Op deze manier heeft u kennis gemaakt met potentiële huurders voordat u een uiteindelijke keuze maakt. Dit is prettig, want dit voorkomt dat u de huurder pas ontmoet op het moment van ondertekening van het huurcontract. 

Het vinden van de huurder begint bij een sterke marketingstrategie. Omdat huurders hun zoektocht naar beschikbare panden online starten, is dat ook waar wij actief zijn. Zijn de bezichtigingen achter de rug en heeft u een huurder op het oog? Dan nemen wij de huurdersscreening ook uit handen. Zo weet u zeker dat de huurder aan uw verwachtingen voldoet en gaat u goed voorbereid aan de slag met uw winkelpand verhuren.

Waarom zelf de bezichtigingen?
5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

Horecapand verhuren zelf funda business

Bespaar op de makelaarscourtage

Uw winkelpand verhuren begint met een goede voorbereiding. Omdat het proces erg ingewikkeld is, kiezen de meeste verhuurders ervoor om een bedrijfsmakelaar in te schakelen. Kiest u echter voor de klassieke bedrijfsmakelaar, dan betaalt u een courtagebedrag voor zijn of haar diensten. In de meeste gevallen is dit zo’n 16% van de jaarhuur. Hier komen de opstartkosten vaak nog bovenop. De kosten van uw winkelpand verhuren kunnen dan dus flink oplopen. 

U voorkomt dat u hoge courtagebedragen betaald door samen te werken met de Online Bedrijfsmakelaar. Wij brengen geen courtagekosten of opstartkosten in rekening, maar hanteren in plaats daarvan een vaste prijs voor onze diensten. Dit maakt het voor u mogelijk om de makelaarskosten laag te houden, zonder het risico te lopen dat er iets misgaat tijdens het verhuurtraject. 

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verhuren van een winkelpand

Bij het verhuren van een winkelpand dient u de huurovereenkomst in de zin van 7:290 BW te gebruiken. In de Nederlandse wetgeving staat namelijk omschreven dat een winkelier gekenmerkt wordt als een Publiek Toegankelijke Zaak. Met andere woorden iedereen kan zonder afspraak binnen wandelen en producten kopen.

Omdat de huurder zeer afhankelijk is van de locatie krijgt hij in de Nederlandse Wetgeving meer huurbescherming dan bijvoorbeeld bedrijfspanden en kantoorpanden. Daarom zijn er voor de verhuur van winkelruimte ook wettelijke huurperiodes en andere aspecten waar u rekening mee moet houden.

Daarom is het belangrijk om altijd een professional te betrekken bij het opstellen van een huurcontract voor winkelpanden. Om u alvast een beetje op weg te helpen hebben wij een gratis handboek geschreven over de verhuur van winkelruimte waarin wij alles over de huurovereenkomst uitgebreid hebben beschreven. Deze is gratis te downloaden via deze pagina.

Er zijn geen wettelijke regels over de maximale huurprijs voor een winkelpand. Als verhuurder mag u iedere huurprijs vragen die u wilt. Het is aan de huurder om te bepalen of hij dit bedrag voor het huren van het winkelpand wil betalen. 

Het is echter wel verstandig om een realistische huurprijs te vragen als u uw winkelpand wilt gaan verhuren. U wilt namelijk niet een te lage huurprijs vragen, maar een te hoge huurprijs zorgt er weer voor dat u moeilijker een huurder zult vinden.

Daarom helpen wij als NVM – Bedrijfsmakelaar altijd met het bepalen van een realistische huurprijs voor uw winkelpand. Wij hebben namelijk toegang tot de database van de NVM. Hierin verwerken alle NVM – Bedrijfsmakelaars hun transacties. Ook bij u in de buurt. Zo hebben wij altijd vergelijkingsmateriaal en kunnen een realistische huurprijs berekenen.

Als u een winkelpand wilt verhuren is het belangrijk om als eerste een goede huurprijs te bepalen. Deze is niet wettelijk vastgelegd dus dient getaxeerd te worden door een bedrijfsmakelaar. De bedrijfsmakelaar zal in het NVM systeem, of een andere database, op zoek gaan naar soortgelijke transacties. Op basis van deze referenties kan hij een berekening maken over de huurprijs voor de winkelruimte.

Zodra al het voorwerk is verricht is het belangrijk dat u potentiële kandidaten bereikt. Hiervoor zijn een hele hoop verschillende aanbodsites beschikbaar, maar verreweg de grootste is Funda in Business. Zij zijn de laatste jaren zeer sterk gegroeid en hebben inmiddels meer dan 1,2 miljoen maandelijkse bezoekers.

Als u uiteindelijk een huurder voor uw winkelpand heeft gevonden zullen de gemaakte afspraken vastgelegd moeten worden in een huurovereenkomst volgens het artikel 7:290 BW. Tenslotte is het belangrijk om bij de sleuteloverdracht een opleveringsrapport op te stellen. Hiermee voorkomt u een hoop problemen en discussies aan het einde van de huurovereenkomst.

Ja, de huurder van een winkelpand heeft huurbescherming. Dit heeft de wetgever in Nederland besloten omdat de huurders van winkelruimte sterk afhankelijk zijn van hun locatie. Om de huurder de zekerheid te geven dat hij de winkelruimte voor een langere periode kan gebruiken krijgen zij meer huurbescherming.

Daarom zijn er wettelijke huurperiodes die aangehouden moeten worden in de huurovereenkomst voor winkelpand (7:290 BW). In de regel zijn de huurtermijnen 5 jaar + 5 jaar, of andere variaties die samen uitkomen op 10 jaar. Maar er is ook een uitzonderingsregel mogelijk waarbij éénmalig een huurovereenkomst met een looptijd korter dan 2 jaar wordt overeengekomen.

Om problemen met de huurbescherming van huurders van winkelpanden te voorkomen is het verstandig om een professional in te schakelen. Als u namelijk fouten maakt kan het zijn dat u de huurder niet eenvoudig uit uw winkelpand kunt zetten vanwege de huurbescherming.

Als vastgoedeigenaar kunt u niet zonder een bedrijfsmakelaar uw winkelpand verhuren op Funda in Business. Dit platform is namelijk van de NVM en daarom niet toegankelijk voor zelfstandige vastgoedeigenaren.

De Online Bedrijfsmakelaar biedt de oplossing. Met onze aanpak kunt u zelf uw winkelpand aanmelden op Funda in Business voor een éénmalig laag tarief. Aan u de keus om te bepalen of u ook nog extra begeleiding wilt van ons team op de aspecten waar u behoefte aan heeft. 

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurd dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.

In onze dienstenpakketten zit een jaarplaatsing op alle verschillende aanbodsites. Uw pand staat dus 12 maanden online. Mocht uw pand na een jaar nog niet verhuurd of verkocht zijn en u wilt graag uw advertentie verlengen dan is dat uiteraard mogelijk. De verlengingskosten bedragen hiervoor € 240,- excl. BTW voor een verlenging van 12 maanden.

Op basis van de statistieken vanuit Funda Business kunnen wij de advertentie optimaliseren. Als wij bijvoorbeeld zien dat de advertentie veel gevonden wordt, maar weinig mensen klikken op de advertentie voor meer informatie dan weten wij dat er iets moet gebeuren. Misschien is de hoofdfoto niet goed of is de vraagprijs te hoog?

Dagelijks zijn onze vastgoedadviseurs en NVM bedrijfsmakelaars bezig met het optimaliseren van onze advertenties. Op deze manier zorgen wij ervoor dat u gegarandeerd uw doelgroep bereikt en maximaal profiteert van het bereik van Funda in Business.

Dat is eigenlijk heel logisch. Bij traditionele bedrijfsmakelaars is de courtage een percentage van de huurprijs of de koopsom. Daar doen we niet aan. Wij rekenen een vast, betaalbaar bedrag ongeacht de waarde van uw bedrijfspand.

In onze optiek is het vreemd dat de vergoeding van een bedrijfsmakelaar wordt gebaseerd op de waarde van uw bedrijfspand en niet op de toegevoegde waarde die hij levert. Het komt vaak voor dat u meer moet betalen voor een A1 locatie dan voor een C locatie. Terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft én over het algemeen een A1 locatie makkelijker te verhuren is.

Daarnaast kunnen wij de kosten laag houden door onder andere;

  • U krijgt zelf een actieve rol. Doordat wij niet de bezichtigingen uitvoeren besparen wij veel tijd die wij daarom ook niet in rekening hoeven te brengen.
  • Wij houden de bedrijfskosten zo laag mogelijk. Wij hebben geen dure kantoren op toplocaties, maar één hoofdkantoor in Eersel. Daarnaast hebben we zoveel mogelijk processen geautomatiseerd. Hierdoor houden we alles inzichtelijk én kunnen wij onze kosten laag houden.

Benieuwd naar onze tarieven? Lees hier hoe het werkt