Horecapand verhuren

Uw horecapand verhuren op de manier die het beste bij u past.

Uw horecapand verhuren via de Online Bedrijfsmakelaar

Uw horecapand verhuren is belangrijk om rendement te halen uit uw investering, maar waar vind u huurders die u kunt vertrouwen? Bij de Online Bedrijfsmakelaar zetten wij ons dagelijks in om horeca ondernemers te ondersteunen bij hun zoektocht naar potentiële huurders. Wij helpen u vanaf de ontwikkeling van een promotiestrategie tot de screening van de huurder én het opstellen van het huurcontract. Zo weet u zeker dat het gehele proces van uw horecapand verhuren soepel verloopt en u niet tegen verrassingen aanloopt.

Uw horecapand verhuren vergt een goede voorbereiding. U krijgt namelijk te maken met specifieke wet- en regelgeving. Geen zorgen, want het team van de Online Bedrijfsmakelaar staat tijdens alle fases in het verhuurtraject naast u, terwijl u de touwtjes in handen houdt!

U de bezichtiging, wij de rest

Alleen behoefte aan Funda in Business en onze andere marketingactiviteiten?

Wilt u als ervaren vastgoedbelegger liever het overgrote gedeelte zelf doen? En alleen de publicatie op alle aanbodsites, inclusief Funda in Business, en de koppeling in onze zoekersdatabase aan ons overlaten?

Dan is ons online marketingpakket waarschijnlijk de beste oplossing voor u. Bij dit dienstenpakket doen wij de online marketing en regelt u zelf de rest.

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Een hoger rendement door professioneel advies

Onze strategie, rondom uw horecapand verhuren, werkt omdat wij het mogelijk maken om alle kopers die naar een horecapand zoeken, te bereiken met een paar klikken. Wij publiceren uw horecapand op de populairste platformen op dit moment en bereiken hierdoor een zeer grote doelgroep. Uw horecapand verhuren was nog nooit zo aantrekkelijk! Denk bijvoorbeeld aan websites als Funda in Business, met meer dan 800.000 maandelijkse bezoekers, Bedrijfspand.com en iLocate. Hiernaast maken wij een koppeling met onze eigen zoekersdatabase, waar maandelijks meer dan 5000 mensen actief zijn.

U staat bij de Online Bedrijfsmakelaar niet aan de zijlijn te wachten tot er ontwikkelingen zijn. Wij betrekken onze klanten graag bij alle fases van het verhuurproces, zodat wij samen voor het hoogste rendement kunnen zorgen. Als u de bezichtigingen begeleid, dan zorgen wij ervoor dat de rest van het verhuurproces op de juiste manier geregeld wordt. Uw horecapand verhuren was nog nooit zo interessant.

5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

Horecapand verhuren zonder makelaarscourtage

Voordelen van zelf de bezichtiging begeleiden

Het zelf begeleiden van de bezichtigingen heeft verschillende voordelen. Allereerst kunt u de bezichtigingen in uw eigen tijd plannen en bent u niet gebonden aan de werktijden van een bedrijfsmakelaar. Ten tweede krijgt u tijdens de bezichtigingen de kans om het pand op een unieke manier te verkopen. U weet immers het meeste over de staat van het gebouw, de aanwezige faciliteiten én de omgeving.

Het grootste voordeel is echter dat u tijdens de bezichtigingen kunt praten met potentiële huurders. Dit maakt het maken van een keus eenvoudiger, omdat u de huurder niet pas ontmoet op het moment van ondertekening van het huurcontract. Zo zorgen wij er samen voor dat uw pand wordt verhuurd aan een huurder die voldoet aan uw voorwaarden. Dus met een gerust hart kunt u uw horecapand verhuren.

Waarom zelf de bezichtigingen?

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen over het verhuren van een horecapand

Bij het verhuren van een horecpand dient u de huurovereenkomst in de zin van 7:290 BW te gebruiken. In de Nederlandse wetgeving staat namelijk omschreven dat een winkelier of horecaondernemer gekenmerkt wordt als een Publiek Toegankelijke Zaak. Met andere woorden iedereen kan zonder afspraak binnen wandelen en producten kopen.

Omdat de huurder zeer afhankelijk is van de locatie krijgt hij in de Nederlandse Wetgeving meer huurbescherming dan bijvoorbeeld bedrijfspanden en kantoorpanden. Daarom zijn er voor de verhuur van winkelruimtes en horecapanden ook wettelijke huurperiodes en andere aspecten waar u rekening mee moet houden.

Daarom is het belangrijk om altijd een professional te betrekken bij het opstellen van een huurcontract voor horecapanden. Om u alvast een beetje op weg te helpen hebben wij een gratis handboek geschreven over de verhuur van horecapanden en winkelruimtes waarin wij alles over de huurovereenkomst uitgebreid hebben beschreven. Deze is gratis te downloaden via deze pagina.

Er zijn geen wettelijke regels over de maximale huurprijs voor een horecapand. Als verhuurder mag u iedere huurprijs vragen die u wilt. Het is aan de huurder om te bepalen of hij dit bedrag voor het huren van het horecapand wil betalen. 

Het is echter wel verstandig om een realistische huurprijs te vragen als u uw horecapand wilt gaan verhuren. U wilt namelijk niet een te lage huurprijs vragen, maar een te hoge huurprijs zorgt er weer voor dat u moeilijker een huurder zult vinden.

Daarom helpen wij als NVM – Bedrijfsmakelaar altijd met het bepalen van een realistische huurprijs voor uw horecapand. Wij hebben namelijk toegang tot de database van de NVM. Hierin verwerken alle NVM – Bedrijfsmakelaars hun transacties. Ook bij u in de buurt. Zo hebben wij altijd vergelijkingsmateriaal en kunnen een realistische huurprijs berekenen.

Ja, de huurder van een horecapand heeft huurbescherming. Dit heeft de wetgever in Nederland besloten omdat de huurders van horecapand sterk afhankelijk zijn van hun locatie. Om de huurder de zekerheid te geven dat hij de horecapand voor een langere periode kan gebruiken krijgen zij meer huurbescherming.

Daarom zijn er wettelijke huurperiodes die aangehouden moeten worden in de huurovereenkomst voor winkelpand (7:290 BW). In de regel zijn de huurtermijnen 5 jaar + 5 jaar, of andere variaties die samen uitkomen op 10 jaar. Maar er is ook een uitzonderingsregel mogelijk waarbij éénmalig een huurovereenkomst met een looptijd korter dan 2 jaar wordt overeengekomen.

Om problemen met de huurbescherming van huurders van horecapanden te voorkomen is het verstandig om een professional in te schakelen. Als u namelijk fouten maakt kan het zijn dat u de huurder niet eenvoudig uit uw horecapand kunt zetten vanwege de huurbescherming.

Als vastgoedeigenaar kunt u niet zonder een bedrijfsmakelaar uw horecapand verhuren op Funda in Business. Dit platform is namelijk van de NVM en daarom niet toegankelijk voor zelfstandige vastgoedeigenaren.

De Online Bedrijfsmakelaar biedt de oplossing. Met onze aanpak kunt u zelf uw horecapand aanmelden op Funda in Business voor een éénmalig laag tarief. Aan u de keus om te bepalen of u ook nog extra begeleiding wilt van ons team op de aspecten waar u behoefte aan heeft. 

Jazeker kan dat. In dat geval beginnen wij met een verhuurpakket. Wordt het pand uiteindelijk verkocht, dan brengen wij een restantbedrag in rekening van € 200,- excl. BTW. Als u het pand verhuurd dan brengen wij uiteraard geen restantbetaling in rekening.

In onze dienstenpakketten zit een jaarplaatsing op alle verschillende aanbodsites. Uw horecapand staat dus 12 maanden online. Mocht uw pand na een jaar nog niet verhuurd of verkocht zijn en u wilt graag uw advertentie verlengen dan is dat uiteraard mogelijk. De verlengingskosten bedragen hiervoor € 240,- excl. BTW voor een verlenging van 12 maanden.

Op basis van de statistieken vanuit Funda Business kunnen wij de advertentie optimaliseren. Als wij bijvoorbeeld zien dat de advertentie veel gevonden wordt, maar weinig mensen klikken op de advertentie voor meer informatie dan weten wij dat er iets moet gebeuren. Misschien is de hoofdfoto niet goed of is de vraagprijs te hoog?

Dagelijks zijn onze vastgoedadviseurs en NVM bedrijfsmakelaars bezig met het optimaliseren van onze advertenties. Op deze manier zorgen wij ervoor dat u gegarandeerd uw doelgroep bereikt en maximaal profiteert van het bereik van Funda in Business.

Dat is eigenlijk heel logisch. Bij traditionele bedrijfsmakelaars is de courtage een percentage van de huurprijs of de koopsom. Daar doen we niet aan. Wij rekenen een vast, betaalbaar bedrag ongeacht de waarde van uw bedrijfspand.

In onze optiek is het vreemd dat de vergoeding van een bedrijfsmakelaar wordt gebaseerd op de waarde van uw bedrijfspand en niet op de toegevoegde waarde die hij levert. Het komt vaak voor dat u meer moet betalen voor een A1 locatie dan voor een C locatie. Terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft én over het algemeen een A1 locatie makkelijker te verhuren is.

Daarnaast kunnen wij de kosten laag houden door onder andere;

  • U krijgt zelf een actieve rol. Doordat wij niet de bezichtigingen uitvoeren besparen wij veel tijd die wij daarom ook niet in rekening hoeven te brengen.
  • Wij houden de bedrijfskosten zo laag mogelijk. Wij hebben geen dure kantoren op toplocaties, maar één hoofdkantoor in Eersel. Daarnaast hebben we zoveel mogelijk processen geautomatiseerd. Hierdoor houden we alles inzichtelijk én kunnen wij onze kosten laag houden.

Benieuwd naar onze tarieven? Lees hier hoe het werkt