Onroerend goed belasting

Onroerend goed belasting op basis van de WOZ-waarde

De onroerend goed belasting (OZB) wordt geheven over onroerende zaken die in een gemeente liggen. Met onroerende zaken worden alle gebouwde én ongebouwde onroerende zaken zoals woningen, bedrijfspanden, garages, winkelpanden en bouwterreinen bedoeld. De gemeente gebruikt deze algemene belasting voor uitgaven die onder andere de infrastructuur en het onderwijs verbeteren.  

De hoogte van de onroerend goed belasting wordt jaarlijks gebaseerd op de WOZ-waarde en een tarief vastgesteld door de gemeente. Om een juiste schatting van de WOZ-waarde te maken, kunt u een taxateur inschakelen. 

“De gedachte achter de Online Bedrijfsmakelaar? De traditionele bedrijfsmakelaardij transparanter en betaalbaarder maken. En dat is gelukt!”

Jochem Kwinten

Co – founder van de Online Bedrijfsmakelaar

Waarom de Online Bedrijfsmakelaar?

Professionele begeleiding

Onze NVM - Bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs staan altijd voor u klaar én zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.

Maximale online vindbaarheid

Wij zorgen voor een publicatie op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business. Zo bereiken wij altijd uw volledige doelgroep.

Altijd een vast éénmalig tarief

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan makelaarscourtage.

Onroerend goed kopen of huren

Bij het kopen of huren van onroerend goed krijgt u te maken met de belasting. U betaalt de OZB als u op 1 januari bent geregistreerd bij het Kadaster als eigenaar van een pand. U krijgt ook met de onroerend goed belasting te maken als u gebruiker of huurder bent van een onroerende zaak. Het huren of kopen van een pand is een lastige klus. Daarom staan onze NVM bedrijfsmakelaars graag voor u klaar tijdens alle aspecten van het huur- of koopproces. 

Onze unieke aanpak zorgt ervoor dat huurders en kopers eenvoudiger gekoppeld worden aan potentiële verkopers en verhuurders. Ons team bestaat uit verschillende NVM makelaars met elk een eigen expertise. Werkt u samen met de Online Bedrijfsmakelaar, dan weet u zeker dat alles van A tot Z goed geregeld wordt: van het zoeken naar het perfecte pand tot het ondertekenen van het huur- of koopcontract. 

Waarom zelf de bezichtigingen?

5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

Maak kennis met ons team

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Kantoorruimte verhuren zelf funda business

Onroerend goed verkopen via de Online Bedrijfsmakelaar

Wilt u het pand juist verkopen of verhuren, dan kun u bij de Online Bedrijfsmakelaar op vaste, eerlijke prijzen rekenen. Wij werken niet met opstartkosten of de makelaarscourtage. In plaats daarvan werken wij met vaste pakketprijzen, zodat de kosten vooraf duidelijk zijn. Dit zorgt ervoor dat u zich beter kunt voorbereiden op de verwachte kosten, en komt u op een later moment niet voor verrassingen te staan. Verhuurd u uw pand, dan bereid ons team u ook graag voor op de onroerend goed belasting. 

Als NVM bedrijfsmakelaars doen wij altijd ons best om u te voorzien van een positieve ervaring. Het maakt hierbij niet uit of uw pand op een A1-locatie staat of niet: wij hebben geen extra financiële prikkel nodig om uw pand op de beste manier op de markt te brengen. Dit doen wij onder andere met een unieke marketingstrategie, waarmee uw pand online goed zichtbaar is. Dit zorgt voor het aantrekken van een grote doelgroep. 

Schakel hulp in van een NVM-team

Met een ijzersterke online marketingstrategie bereiken wij alle ondernemers in uw buurt én daarbuiten. Dit doen wij door uw bedrijfspand of woning aan te bieden voor de verkoop of verhuur via websites als Funda, Funda in Business en andere populaire sites. Hiernaast maken wij een koppeling met onze zoekersdatabase, waar meer dan 5000 mensen actief zijn. Via deze zoekersdatabase kunnen huurders en kopers bovendien zoeken naar panden die aansluiten bij hun voorkeuren en wensen. 

Of u nu op zoek bent naar een partner die u helpt bij het verkopen of verhuren of juist het huren of kopen van panden: u kunt rekenen op de expertise van de Online Bedrijfsmakelaar. Onze makelaars staan naast u tijdens het traject, maar u houdt de touwtjes in handen. Bent u benieuwd wat ons team voor u kan betekenen?

dfgdg dfgs dfgs d

Lorem ipsum dolor sit amet,

Lorem ipsum dolor sit amet,

Veelgestelde vragen

Dat is eigenlijk heel logisch. Bij traditionele bedrijfsmakelaars is de courtage een percentage van de huurprijs of de koopsom. Daar doen we niet aan. Wij rekenen een vast, betaalbaar bedrag ongeacht de waarde van uw kantoorruimte.

In onze optiek is het vreemd dat de vergoeding van een bedrijfsmakelaar wordt gebaseerd op de waarde van uw kantoorruimte en niet op de toegevoegde waarde die hij levert. Het komt vaak voor dat u meer moet betalen voor een A1 locatie dan voor een C locatie. Terwijl de dienstverlening hetzelfde blijft én over het algemeen een A1 locatie makkelijker te verhuren is.

Daarnaast kunnen wij de kosten laag houden door onder andere;

  • U krijgt zelf een actieve rol. Doordat wij niet de bezichtigingen uitvoeren besparen wij veel tijd die wij daarom ook niet in rekening hoeven te brengen.
  • Wij houden de bedrijfskosten zo laag mogelijk. Wij hebben geen dure kantoren op toplocaties, maar één hoofdkantoor in Eersel. Daarnaast hebben we zoveel mogelijk processen geautomatiseerd. Hierdoor houden we alles inzichtelijk én kunnen wij onze kosten laag houden.

Benieuwd naar onze tarieven? Lees hier hoe het werkt

Er zijn geen wettelijke regels over de maximale huurprijs voor een kantoorruimte. Als verhuurder mag u iedere huurprijs vragen die u wilt. Het is aan de huurder om te bepalen of hij dit bedrag voor het huren van het kantoorruimte wil betalen. 

Het is echter wel verstandig om een realistische huurprijs te vragen als u uw kantoorruimte wilt gaan verhuren. U wilt namelijk niet een te lage huurprijs vragen, maar een te hoge huurprijs zorgt er weer voor dat u moeilijker een huurder zult vinden.

Daarom helpen wij als NVM – Bedrijfsmakelaar altijd met het bepalen van een realistische huurprijs voor uw kantoorruimte. Wij hebben namelijk toegang tot de database van de NVM. Hierin verwerken alle NVM – Bedrijfsmakelaars hun transacties. Ook bij u in de buurt. Zo hebben wij altijd vergelijkingsmateriaal en kunnen een realistische huurprijs berekenen.

Als vastgoedeigenaar kunt u niet zonder een bedrijfsmakelaar uw kantoorruimte verhuren op Funda in Business. Dit platform is namelijk van de NVM en daarom niet toegankelijk voor zelfstandige vastgoedeigenaren.

De Online Bedrijfsmakelaar biedt de oplossing. Met onze aanpak kunt u zelf uw kantoorruimte aanmelden op Funda in Business voor een éénmalig laag tarief. Aan u de keus om te bepalen of u ook nog extra begeleiding wilt van ons team op de aspecten waar u behoefte aan heeft.