Courtage verkoopmakelaar

NVM kwaliteit voor een scherpe prijs

De courtage van de verkoopmakelaar betaalt u nadat uw bedrijfspand verkocht is. Gemiddeld betaalt u 1,75% van de koopprijs. Voor dit bedrag zorgt de verkoopmakelaar voor een soepel verloop van het verkoopproces en zorgt de makelaar voor het vinden van potentiële kopers. Er zijn echter mogelijkheden om de courtage kosten van de verkoopmakelaar te verlagen. 

Bent u op zoek naar een manier om de courtage van de verkoopmakelaar te verlagen, dan kunt u terecht bij de Online Bedrijfsmakelaar. Wij brengen namelijk geen courtagekosten in rekening, maar werken met een duidelijke en vaste prijs voor de verkoop van uw pand. 

“De gedachte achter de Online Bedrijfsmakelaar? De traditionele bedrijfsmakelaardij transparanter en betaalbaarder maken. En dat is gelukt!”

Jochem Kwinten

Co – founder van de Online Bedrijfsmakelaar

Waarom kiezen voor de Online Bedrijfsmakelaar?

Persoonlijke begeleiding

Ons team bestaat uit ervaren bedrijfsmakelaars en adviseurs. Zij staan voor u klaar en zorgen ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Maximale online vindbaarheid

Iedere zoektocht begint tegenwoordig online, ook die naar een pand. Wij publiceren uw pand op alle grote aanbodsites, incl. Funda in Business.

Bespaar duizenden euro’s

Wij werken niet met torenhoge courtages, maar met vaste transparante tarieven. Zo bespaart u al snel duizenden euro's aan courtage.

Courtage verkoopmakelaar? Bij ons bespaart u flink op kosten

Traditionele bedrijfsmakelaars werken al jaren met standaard courtages. Gemiddeld ligt de courtage van de verkoopmakelaar tussen de 1,5% en 1,90%. Hiernaast worden er vaak opstartkosten in rekening gebracht, waardoor u tegen onverwachte kosten aanloopt. U kunt dit voorkomen door samen te werken met de Online Bedrijfsmakelaar. U profiteert bij ons van de gemakken van een NVM bedrijfsmakelaar zonder de hoge courtage kosten. In plaats daarvan hanteren wij vaste prijzen voor onze dienstverlening. 

Wij staan onze klanten graag van A tot Z bij, maar als u ervaring heeft met de verkoop van vastgoed, dan begrijpen wij dat u ook een hoop zelf kunt aanpakken. In dit geval staan wij graag voor u klaar met onze deeldiensten, waaronder het online Funda in Business dienstenpakket. Neemt u dit pakket af, dan zorgen wij voor de plaatsing op alle populaire vastgoedwebsites, waaronder Funda en Funda in Business

Waarom zelf de bezichtigingen?

5/5

Meer dan 3.000 vastgoedeigenaren gingen u al voor

De afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot de grootste bedrijfsmakelaar op Funda in Business. Dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het vertrouwen van onze opdrachtgevers. Daarom laten wij ze graag aan het woord. Op Funda in Business beoordelen onze opdrachtgevers ons bedrijf en onze moderne aanpak gemiddeld met een 8,9 én onze prijs- kwaliteitverhouding zelfs met een 9,1.

4.8/5

Dhr. Bogers

Bosweg 16, Putte

Een uitstekende oplossing om een pand te verhuren. Ze komen langs om het pand te inspecteren en om alles te bespreken. De volgende keer komen we zeker weer terug bij de Online Bedrijfsmakelaar. 

5/5

Dhr. van den Broek

Crommelinbaan 61 E, Cruquius

Het contact met het kantoor verliep uitstekend. Bij vragen was er snel antwoord en er werd goed doorgepakt bij het opstellen van het huurcontract en het opleveringsrapport.

4.6/5

Dhr. Sellenraad

Nijverheidstraat 4, Maassluis

Nu voor de tweede keer mijn pand verhuurd via de Online Bedrijfsmakelaar. Zeer betrouwbare partner. Komen hun afspraken na en zijn goed bereikbaar en bereid extra advies te geven indien gevraagd.

Altijd een professioneel team aan uw zijde

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Kantoorruimte verhuren zelf funda business

Bereik meer landelijke potentiële kandidaten

Met onze unieke marketingstrategie brengen wij uw pand onder de aandacht bij een grote doelgroep. Omdat huurders en kopers hun zoektocht tegenwoordig online starten, is dit ook de plek waar wij actief zijn. U kunt ervoor kiezen om de omschrijving van uw pand zelf te schrijven, maar het is ook mogelijk om deze taak aan ons uit te besteden. Zo werken wij samen aan de ontwikkeling van een effectieve online brochure die de juiste kopers aantrekt. 

Tijdens het traject staat u niet aan de zijlijn te wachten op nieuws over de ontwikkelingen. In plaats daarvan betrekken wij onze klanten graag actief bij het verkooptraject. Door de bezichtigingen bijvoorbeeld aan u over te laten, krijgt u de kans om de potentiële kopers te ontmoeten, voordat u uw handtekening onder een contract zet.  

U de bezichtigingen, wij de rest

De voordelen van zelf de bezichtigingen doen zijn divers. U bent zelf vaak het meest enthousiast over de verkoop en kunt dit ook op de beste manier overbrengen op potentiële kopers. Hiernaast heeft u zelf de meeste kennis over het pand, de omgeving en belangrijke specificaties. De belangrijkste reden waarom verkopers ervoor kiezen om de bezichtigingen zelf te begeleiden, is persoonlijk contact met de potentiële koper. Door ons concept is het mogelijk om kennis te maken met potentiële kopers, waardoor u een weloverwogen keus kunt maken op het moment dat u het pand verkoopt. 

Als u de bezichtigingen overneemt, dan doen wij de rest. Ons team bestaat uit ervaren NVM bedrijfsmakelaars die jarenlange ervaring, expertise en kennis met zich meebrengen. Wij zorgen ervoor dat alle zaken rondom het verkooptraject goed worden geregeld, zodat u de focus kunt leggen op het begeleiden van de bezichtigingen. Van het onderzoek naar het bestemmingsplan tot het in rode maken van al het papierwerk: u kunt rekenen op de bedrijfsmakelaars en vastgoedadviseurs van de Online Bedrijfsmakelaar. Bent u benieuwd naar hoe wij u tijdens elk verkooptraject kunnen ontzorgen?

dfgdg dfgs dfgs d

Lorem ipsum dolor sit amet,

Lorem ipsum dolor sit amet,

Veelgestelde vragen

Een goede voorbereiding is zeer belangrijk om uw winkelpand te verkopen. Zorg daarom altijd dat u beschikt over onder andere het;

  • Eigendomsbewijs
  • Meetrapportage of plattegronden
  • Documenten over een winkeliersvereniging
  • Ingevulde vragenlijst van de NVM
  • Lopende huurovereenkomsten
  • Stukken over de VvE

Deze stukken zorgen ervoor dat de koper van een winkelpand goed geïnformeerd wordt en dat er achteraf geen discussies ontstaan.

De overdrachtsbelasting voor het verkopen van een bedrijfspand bedraagt momenteel 8%. De hoogte van het bedrag dat u moet betalen aan overdrachtsbelasting wordt berekend over de koopsom van het registergoed. Als u dus bijvoorbeeld ook nog roerende zaken of goodwill overneemt dan bent u hierover in de regel geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Het is echter wel belangrijk om dit eerst te laten beoordelen door een fiscalist of accountant om achteraf problemen te voorkomen met de Belastingdienst.

Uw bedrijfspand verkopen aan een vastgoedbelegger met een huurder erin is geen enkel probleem. Koop breekt immers geen huur. De lopende huurovereenkomst van de huurder heeft echter wel invloed op de verkoop en de koopsom.

De belegger die uw bedrijfspand koopt kan namelijk niet onder de huidige huurovereenkomst uit. Hij neemt dus alle rechten en plichten over van de verkoper. Daarom is het dus belangrijk dat de huurovereenkomst goed is opgesteld, de huurprijs marktconform is en dat de belegger vertrouwen heeft in de huidige huurder. Als de vastgoedbelegger namelijk weinig vertrouwen heeft zal hij het risico hoger inschatten waardoor hij bereidt is om een lagere prijs te betalen voor uw bedrijfspand.