Om leegstaand bedrijfsvastgoed te verhuren of te verkopen is uw online presentatie ontzettend belangrijk. Niet alleen op uw eigen websites, maar ook op alle zakelijke aanbodsites. In dit artikel geven wij van de Online Bedrijfsmakelaar 5 belangrijke tips om de online presentatie van uw bedrijfsvastgoed te verbeteren.
1. Hoge kwaliteit van uw afbeeldingen
Het belangrijkste aspect van uw online presentatie is de fotografie. De afbeeldingen van uw bedrijfsvastgoed zorgen voor een goede eerste indruk bij de potentiële huurder of koper. Als de bezoeker de eerste indruk slecht ervaart door onduidelijke en slechte foto’s, is de kans groot dat hij de pagina of websites direct weer verlaat. Daarom is het belangrijk dat u uw bedrijfsvastgoed met een goede camera vastlegt of de fotografie uitbesteedt aan een professionele fotograaf.
2. Plaats de professionele afbeeldingen niet direct online
Wanneer u de nieuwe foto’s van uw bedrijfsvastgoed heeft ontvangen is het belangrijk dat u ze niet direct online plaatst. De kans is namelijk aanwezig dat de foto’s niet gecomprimeerd zijn, waardoor de foto’s een enorme bestandsgrootte kunnen hebben. Deze zijn niet geschikt voor een online plaatsing. Grote afbeeldingen zorgen namelijk voor een trage laadsnelheid van de pagina, wat de vindbaarheid en de gebruikerservaring van de bezoeker negatief beïnvloedt. Zorg er daarom altijd voor dat de afbeeldingen een kleine bestandsgrootte hebben. Let er echter wel op dat u niet de resolutie van uw afbeeldingen verkleint.
3. Voeg een PDF-brochure toe aan uw presentatie
Veel ondernemers zijn niet de enige beslissingsbevoegden of vragen graag de mening van bijvoorbeeld familieleden en collega’s voordat zij een verzoek voor een bezichtigingsaanvraag indienen. Daarom is het belangrijk dat u een PDF-brochure toevoegt aan uw online presentatie, die uw potentiële huurder of koper aan zijn naaste omgeving kan laten zien. Zorg ervoor dat de brochure een frisse en professionele uitstraling heeft en is voorzien van veel afbeeldingen, een locatiekaart en eventuele plattegronden. Op die manier brengt u ook offline de juiste indruk over op uw potentiële huurder of koper en zijn naaste omgeving.
4. Denk eens na over een video
Uw potentiële huurder of koper wil graag een goed beeld krijgen van hoe het is om in uw pand te werken. Online kunt dit gevoel met een video het beste overbrengen. Een goede videorondleiding kan de bezoeker enthousiast maken om een bezichtiging in te plannen.
5. Let op uw vindbaarheid in Google
Een geweldige online presentatie van uw bedrijfsvastgoed is weinig waard wanneer uw website geen bezoekers heeft. Daarom is een hoge positie in de zoekresultaten van Google belangrijk in de zoektocht naar een nieuwe huurder of koper.
Om uw positie in Google te verbeteren is het belangrijk dat u rekening houdt met het volgende:
- Kies een goede URL zoals bijvoorbeeld bedrijfspandhurenamsterdam.nl of kerkstraat1rotterdam.nl.
- Geef de afbeeldingen namen met het adres, zoals bijvoorbeeld kantoor-kerkstraat1.jpg in plaats van img456.jpg.
- Gebruik een pakkende titel met beschrijving. Heeft u meerdere panden? Let er dan op dat de titel en beschrijving per locatie uniek is. Anders is er sprake van dubbele content (duplicate content) wat juist niet goed is voor uw zoekmachine marketing.
- Optimaliseer de eerste alinea. Zorg dat de eerste alinea uitnodigend is geschreven en de juiste zoektermen bevat waarop u gevonden wilt worden.